ccaml een long afwijking

hey lieve mensen.

ik ben nu 29 + 3 weken zwanger. met de 20 weken is er een plekje ontdekt op het longetje van ons toekomstige zoontje. dit was natuurlijk verschrikkelijk het is onze 1e. we moesten gelijk die week nog naar Rotterdam om te kijken wat het pressies was. in rotterdam hebben ze onderzoek gedaan en is er uitgekomen dat hij ccaml heeft dit is een bindweefsel in zijn linker longentje. nu hebben we daarna heel veel echo's gehad en elke keer als ik hem zag was ik blij maar ook heel bezorgd. wij wonnen in zeeland dus moeten steeds 1 uur en een kwartier naar rotterdam rijden.nu is het zo geregeld dat we in zeeland veel onderzoeken konden doen. we zijn 2 keer naar rotterdam gemoeten de rest hier alleen nu kunnen ze hier niet zo veel zien op de echo's. alleen of het vruchtwater goed was en of zijn hartje nog op zijn plaats zat. dit was allenmaal goed we hebben een gesprek gehad met de kinder schirurg in het sofia en die zij dat er maar een hele kleine groep is die geopereerd moet worden na de geboorte. je zou zeggen heel goed nieuws maar nu moet ik dinsdag weer naar rotterdam voor groot onderzoek en ik ben zo bang. het klinkt michien raar alles is veder goed maar ik kan het gewoon niet los laten. ik krijg dinsdag ook tezien hoe het gaat als ik in rotterdam moet bevallen en ik vind dit gewoon heel spannend. me vriend kan het niet begrijpen dat ik er bang voor ben en dat is vaak wel lastig ik probeer het uitteleggen maar hij zegt alleen ze hebben daar goeie doktoren dus je bent in goeie handen. maar het is nogal wat totaal niet wat ik me had voorgesteld. nu moet ik zeggen dat het al een beetje oplucht om het van me af te typen maar ik blijf er mee in me hoofd hoe verloopt dinsdag krijgen we goed nieuws of slecht of in het het zelfde? hebben jullie michien tips om er mee om te gaan of is er iemand die hier ervaaring mee heeft ook als het slecht is afgelopen op internet kan je er zo weinig over vinden. dat het moeilijk is om te bevatten hoe en wat.

liefs :)

 
Hallo                                                             graag wil ik weten of u kind operatie had gekregen voor zijn longen k heb zelf een dochter en zij wordt geopereerd en zij heeft het zelfde probleem als u kind. En ze zegen dat het groot risico is alvast bedankt .
 
Hallo Radya,

ons zoontje wordt ook geopereerd :-(

wanneer en waar staar het boor je dochtertje gepland ?

en waarom opereren ze bij haar , hoe oud is ze ?

sterkte alvast !
 
Hey

Sorry dat ik niks meer van mij heb laten horen . Onze zoon is inmiddels 1 jaar geworden . En vanaf voor controle terug gegaan naar het ziekenhuis en dat was allemaal goed . Hij hoeft niet geopereerd te worden tenzij jij vaak een long ontsteking krijg . Met een half jaar heeft die een CT-scan gehad en dat was het lastig op te zien . We kregen zelfs te horen dat hij er misschien overheen kan groeien . Wij zitten in een traject met onderzoeken zodat ze er meer teweten van kunnen komen. In Zeeland wat we wonen is het helemaal zeldzaam en willen de dokters hem in het ziekenhuis ook vaak zien . Opzich niet erg maar het belemmerd soms wel. Maar weer doen het graag voor de toekomt in de hoop dat er meer duidelijkheid komt. Want wat ons is verteld toen ik zwanger was was echt een ramp maar nu merken we helemaal niks aan hem.

Ik ben wel heel benieuwd hoe het met jullie kindjes is afgelopen . Ik hoor heel graag jullie verhaal . Groetjes trotse mama van Donovan
 
Hallo,

Ons zoontje is afgelopen mei geopereerd ( hij was toen 2,5 )

hij had in oktober een zware longontsteking gehad in het gebied waar de cystes zaten.

De enige oplossing was opereren zeiden ze omdat het zo zwaar ontstoken was.

de operatie is heel goed gegaan, ze hebben  zijn linker bovenkwab weggehaald , helaas niet gelukt via kijkoperatie  maar na 3 dagen liep hij alweer rond en 4de dag naar huis :)

hij doet het fantastisch en hij is nog meer open gebloeid ( waarschijnlijk had hij toch meer last ervoor dan we dachten )

zo supertrots op hem
 
Hallo,

Ons zoontje is afgelopen mei geopereerd ( hij was toen 2,5 )

hij had in oktober een zware longontsteking gehad in het gebied waar de cystes zaten.

De enige oplossing was opereren zeiden ze omdat het zo zwaar ontstoken was.

de operatie is heel goed gegaan, ze hebben  zijn linker bovenkwab weggehaald , helaas niet gelukt via kijkoperatie  maar na 3 dagen liep hij alweer rond en 4de dag naar huis :)

hij doet het fantastisch en hij is nog meer open gebloeid ( waarschijnlijk had hij toch meer last ervoor dan we dachten )

zo supertrots op hem
 
Terug
Bovenaan