Celstofmatje = onderlegger???

Hoi dames,
Inmiddels ben ik bezig met het bij elkaar sprokkelen van een kraampakket. Nu levert googelen wat tegenstrijdige info op. Zitten er bij jullie een matrasbeschermer, kraammatrassen, onderleggers én celstofmatjes in het pakket? Of is een onderlegger hetzelfde als een celstofmatje? Ik weet me niet meer te herinneren wat ik de vorige keren heb gekregen van mijn verzekeraar. Van een vriendin heb ik het nodige kunnen krijgen, omdat zij uiteindelijk in het ziekenhuis is bevallen maar het blijkt nog niet zo eenvoudig om de  dingen los te kopen. Uiteindelijk blijkt de Etos gelukkig wel het e.e.a. te hebben.    

De wasmachine is momenteel gevuld met babykleertjes en het nodige beddengoed etc. hangt al te drogen op de lijn. Leuk om mee bezig te zijn!

Nu mij er nog toe zetten om te gaan poetsen. Pfff...

Gisteren bleek uit de groeiecho dat de baby wat de grootte van het hoofd en de beentjes een weekje voorloopt. We zijn benieuwd...

Groetjes Sacha 33 wkn, 2 dgn

hallo,

Ik heb celstofmatjes als onderleggers. ze zijn wel wat kleiner als de gebruikelijke maar ik heb ze gekregen en je mag een gegeven paard niet in de bek kijken! Ik leg er wel 2 neer voor de zekerheid!

Groetjes Brechtje

Ik had bij Vera ook een matrasbeschermer (of zoiets) een soort hoeslaken maar dan met een plastik onderlaag.
Volgens mij kun je gewoon celstof matjes gebruiken hoor. Het gaat er alleen om dat je de matras wat beschermd hebt en dat het makkelijk op  te ruimen is.
De prenatal heeft volgens mij ook alles voor een kraampakket wel in huis.

TIP: koop extra kraamverband. Ik bloedde nogal en maandverband was echt niet genoeg de 1e week.

succes

Bedankt voor de info. Ik denk dat ik nog een kraammatras koop en het verder wel met onderleggers moet kunnen redden. We hebben al een plastic zeiltje, dus het geleende bed zou zo schoon moeten kunnen blijven. De vorige keer heb ik een bed van de thuiszorg kunnen regelen. Dat vreselijk oude ding had een plastic matras en stonk naar rook (een wie weet wat nog meer; het ding riep het beeld op van incontinente bejaarden hihi...brrr). Lekker confronterend hoor het bed vanaf week 37 in de woonkamer.

Ik heb idd al flink kraamverband ingeslagen. Dat bleken ze bij het Kruidvat nu ook van het huismerk te hebben. De vorige keer had ik van dat peperdure spul van Heltiq. Is vast veel beter, maar hier red ik mij ook wel mee. Ook heel confronterend hoor: dat  spul in huis halen. En gaasjes voor bij het hechten.

Groetjes Sacha

Ik krijg van mn verzekering geen kraampakket omdat ik niet voldoende aanvullend verzekerd ben. Ik heb ook bij kruidvat 3 pakken kraamverband en 3 pakken maandverband gekocht. Mocht dat niet voldoende zijn dan stuur ik tzt mn vriendin of moeder er nog wel op uit voor meer. (vriendlief kwam vorige  zw. met tampons terug  ipv maandverband...  )
Ik heb nog een plastic zeil en gaasjes liggen van de vorige zwangerschap, en er staat ook nog ergens een half flesje alcohol.
Omdat ik zo wie zo in het ziekenhuis moet bevallen maak ik met niet zo druk om al die spullen.
Volgende week belt de vrouw van de kraamzorg en dan zal ik eens vragen wat ik allemaal in huis moet hebben.

BENODIGDHEDEN BEVALLING/KRAAMPERIODE:
Bij mij staat er bijvoorbeeld in de uitzetlijst:
- 1 pak boterhamzakjes om kraamverband hygienisch te verwerken: dan denk ik, als ik ongesteld ben, gaat het maandaverband in het pedaalemmertje op toilet...daar ga ik niet extra handelingen voor verrichten,
- 2 pakken maandverband zonder plastic (heeft ze erbij geschreven, geen libresse teveel plastic, leotex nachtverband) : denk ik weer...dat bepaal ik zelf wel, misschien neem ik wel super absorberende tampons..tja!,
- 1 vloeibare unicura zeep in drukflacon: man rot toch op, gebruik gewoon de zeep die al op toilet, badkamer en keuken staat...
- 1 plastic kan om af te spoelen na toilet of po, heeft ze erbij gezet dat je een po-stoel moet nemen voor naast je bed: waarom?! je kan toch gewoon op de wc plassen?
- noodverlichting/ reservezekering/ lamp of looplamp: ze zei, voor het geval dat het licht uit valt óf als er gehecht moet worden -> ja natuurlijk, dan kan je nog altijd met ambulance naar z`huis vervoerd worden, ze gaat toch niet met een zaklamp in je vagina schijnen?!
BENODIGIGDHEDEN VOOR BABY:
- 12 Hydrofiele luiers : heb er 20 van de 1e zwangerschap, heb ze nog nooit gebruikt,
- 2 kruiken: heb ze bij 1e zwangerschap nog nooit gebruikt,
- 6 flanellen omslagluiers: zie commentaar hierboven,

ik kan zo een tijdje doorgaan...ik ben helemaal gek geworden van dat mens! kraamzorg ppfff...!!! ik weet niet of je blij moet zijn met dat bemoeizorg.

groetjes hilal
34w

Haha Hilal je bent lekker op dreef. Wat een betuttelende kraamzorginstantie zeg. Straks moet je nog kamillethee aanschaffen. Schijnt erg verzachtend te zijn om 'de boel van onderen mee af te spoelen' hihi. Een postoel aanschaffen, jaja. Misschien ook krukken en een rolstoel  voor als je bekkeninstabiliteit krijgt (afkloppen!). Of een helm voor als de vloer glad is door vruchtwater. Zucht!

Ik ben trouwens gehecht door een verloskundige die een 'mijnwerkerslampje' op haar hoofd had.  En de electriciteit was niet eens uitgevallen.Een aparte ervaring hoor. De tweede keer gebeurde het door een 'loenzende' verloskundige. Ach ja als ze het maar goed kunnen zien en doen.

Die hydrofielluiers gebruiken wij trouwens wel veel. Om af te drogen, maar ook als spuugdoek en bij het hoofdeind in het bedje. Die flanellendingen, navelbandjes etc. zijn nooit gebruikt.

Ik zou zeggen: neem alles met een korreltje zout, maar dat doe je volgens mij al.  Mooie bijnaam 'bemoeizorg'.   Zo vind ik consternatiebureau ook  nog steeds heel treffend voor het  consultatiebureau.  

Succes!

Groetjes Sacha  

Terug
Bovenaan