Center parcs met 9 weken

<p>Hoi!</p><p>ik ga over 2 weken een weekendje naar center parcs met mijn familie. Mijn dochter is dan 9 weken en heeft haar eerste vaccinaties net gehad. <br />Ik had al begrepen dat het niet zo slim is om te gaan zwemmen omdat het water bij center parcs best koud is en omdat het zwemmen pas wordt aangeraden vanaf 3 maanden. <br />Nou was mijn idee om wel gewoon naar het zwembad te gaan met Chloë en daar lekker met haar en de rest van de familie te zitten. Het is daar tenslotte lekker warm en ze hebben allerlei voorzieningen voor baby’s. <br />Wat moet ik dan echt niet vergeten mee te nemen? En wat doe ik haar aan? En andere tips zijn ook welkom!<br /><br /></p><p>Alvast bedankt voor de hulp ?</p>

Het bubbelbad is wel lekker warm bij CenterParcs dus daar zou je nog met haar in kunnen. In dat geval heb je een zwemluier nodig. Je kan haar dan gewoon vasthouden. En een grote hydrofiele doek voor erna. 
Anders niet te warme kleertjes. Hou er wel rekening mee dat een uurtje naar het zwembad de max is met zo'n kleintje. Als ze daar lekker in slaap valt kun je natuurlijk wel langer blijven. 
Alvast veel plezier!

Zorg dat ze weinig kleren aan,heeft binnen. Want dat is al vaak erg warm! Daarnaast idd niet te lang, tenzij ze gewoon gaat slapen. Zwemmen wordt pas vanaf later aangeraden omdat ze zichzelf dan beter warm kan houden! Dat zou ik dus echt niet doen. Verder neem je gewoon een schone luier mee, haar voeding, spuugdoekjes, een speen als ze die heeft enz. Hetzelfde als,je op bezoek gaat ergens anders. 

Ik heb een paar weken terug dit gevraagd op consultatie bureau. Je bent eigen baas, maar het advies is zo en zo 3 maand, na de eerste enting liefst na de 2e pas.

Ze hebben daar boxen en, afhankelijk van welke Center Parcs locatie het is, ook wipstoeltjes te leen in het zwembad bij de info corner bij het bad (dus als je al binnen bent). Wij zijn naar CP geweest toen onze dochter 6 weken oud was. Ze lag lekker in de wipstoel in haar romper. Wel hadden we extra hydrofielluiers mee, of badcape. Daar lag ze op in de wipstoel (zijn niet zo fris en fruitig meer). 2e keer CP was ze rond de 11 weken, we gingen middag zwemmen met familie. Op die locatie was geen wipstoel, maar scoorden we een box. Heeft ze hele middag ingelegen en ook geslapen. 
Ons meisje is heel makkelijk, dus sliep daar prima. Maar dat verschilt per kind. Lekker in rompertje korte of geen mouw is  prima. Wat extra hydrofielluiers mee.Voeding kun je klaarmaken mbv magnetron bij patatcorner of kolven in pashok ?. Eventueel koop je daar in kleding/souvenirswinkeltje in de Aquamundo (nog voordat je in het bed gaat) 1 losse zwemluier (scheelt weer heel pak). Maar wij hebben haar zelf niet mee het wayer ingenomen, ook niet het bubbelbad.
Ps: nestel jezelf niet pal naast het golfslagbad ivm kans op neerdalend water op je slapende baby.. ?

Terug
Bovenaan