center parcs

In november gaan wij voor het eerst met familie en dochtertje van dan 6 maanden naar Center Parcs. We gaan met de jonge gezinnen voordeelpas. We hebben er heel veel zin in en gaan naar het park in Belgie, De Vossemeren.
Onze vraag:
Hoe zijn jullie ervaringen met Center Parcs? Waar moeten we aan denken? Mogen we bijvoorbeeld niet vergeten? Gingen jullie zwemmen met je kleintje? Hoe lang? Nam je van tevoren een zwemband mee of kocht je die daar? Ik geloof dat je toch ook in het zwembad je fles op kan warmen? Zijn de ledikantjes goed of kun je beter het campingbed meenemen? Nam je een baby-badje mee of ging je kind in het bad van de cottage?
Alle tips en bevindingen zijn welkom!

Groetjes Belle

quote: babybelle schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-10-2007 13:51:58'));

In november gaan wij voor het eerst met familie en dochtertje van dan 6 maanden naar Center Parcs. We gaan met de jonge gezinnen voordeelpas. We hebben er heel veel zin in en gaan naar het park in Belgie, De Vossemeren.
Onze vraag:
Hoe zijn jullie ervaringen met Center Parcs? Waar moeten we aan denken? Mogen we bijvoorbeeld niet vergeten? Gingen jullie zwemmen met je kleintje? Hoe lang? Nam je van tevoren een zwemband mee of kocht je die daar? Ik geloof dat je toch ook in het zwembad je fles op kan warmen? Zijn de ledikantjes goed of kun je beter het campingbed meenemen? Nam je een baby-badje mee of ging je kind in het bad van de cottage?
Alle tips en bevindingen zijn welkom!

Groetjes Belle

Ik ben helemaal fan van centerparcs en ben er al vaak geweest. Met de oudste zijn we voor het eerst gegaan toen ze al 15 mnd was, dus geen echte baby meer. Maar afgelopen juni zijn we geweest en toen was de jongste net 6 mnd.
Het zwemmen was hier erg geslaagd! Ik had onze eigen band mee genomen, alles is daar een stuk duurder namelijk.
Hou er ook rekening mee dat zwemmen erg vermoeiend is voor je kleintje en ga niet te lang, ook ivm het afkoelen  van je kleintje. Zorge dat je een handdoek bij de hand hebt, waar je haar gelijk in kan wikkelen als ze uit het water komt.
Zwemluiers zijn ook handig trouwens.
In elk zwembad zit ook een cafetaria, waar ze de fles voor je op kunnen warmen.
Voor zover ik weet hebben ze in elk park campingbedjes voor je baby en geen ledikantje. Het bedje op zich is wel goed, maar ik nam altijd wel het matrasje van mijn eigen  campingbedje mee. Die is wat dikker dan die daar.
Het ligt er ook aan welk soort huisje je hebt,  in een kindercottage is bijv een baby-badje aanwezig.
Wij deden haar gewoon in het grote bad, samen met papa of mama.
 Verder namen wij de buggy mee, die kan je makkelijker kwijt op de plaza bij het zwembad bijv., dan de kinderwagen. Misschien ook een idee om een slot mee te nemen waarmee je deze vast kan zetten.
ik neem ook altijd het nachtlampje en muziekdoosje van thuis mee, zodat het toch een beetje vertrouwd is.
Zo, een heel verhaal, ik hoop dat je er wat mee kunt.
Sil (najaar 2006 mama)

Ik ben blij te lezen dat Center Parcs goed bevalt bij jou. Een goede tip om een slot mee te nemen voor de kinderwagen. Daar zou ik nou echt nooit aan denken, maar helaas is het natuurlijk nodig! We hebben een nieuwe kinderwagen, lijkt me echt erg als die gestolen zou worden of door de verkeerde meegenomen. Er rijden nogal wat van die Queenies rond!
We denken erover om als het ons ook goed bevalt dan ook voor de zomervakantie te boeken. Het is niet ver rijden en alle dingen die je nodig hebt zijn er. Je bent dan ook niet zo afhankelijk van goed weer, denk ik. En op ieder park is een kinderboerderij. Is ook leuk als je kind net een jaar is. Ik heb er nu al zin in!

Wij zijn al een paar keer weggeweest. Vergeet de pampers niet. Die kosten een fortuin op die parken.
Wij nemen onze man gewoon mee onder de douche ipv bad. Gaat prima.
In het zwembad hoeft een baby tot ze kunnen lopen geen zwemvliesjes om. Je houdt je baby immers vast. Tilt hem ook in het water. Wij doen hem wel altijd een zwempamper om en eroverheen een zwembroek. De pamper is anders te groot voor mijn zoon.
Op zo'n park hebben ze eigenlijk alles behalve de babykleertjes. Box kan je vaak erbij bestellen. Wij hebben de kleine altijd in zijn eigen tentje liggen van nomad. Maar vaak kan je er een ledikant bij bestellen of staat die in de bungalow

Hoi,
Wij (papa, mama en zoon 6 maanden) komen net terug van center parcs! We zijn een week in Drenthe geweest en het beviel ons prima! Ze hadden zelfs activiteiten voor baby's. Dus we zijn gaan babyzwemmen en hebben een babymassage gevolgd! Super leuk, ook voor de kleinste die leeftijdsgenootjes zien!
Ik nam Stijn (mijn zoon) mee in bad in de cottage (wel eerste goed uitgedaan!) Heb wel een campingbedje meegenomen maar kan je ook huren. Verder nam ik een oud aankleedkussen mee, die heb ik daarna daar gelaten.
De fles kan je overal opwarmen en vragen er niks voor natuurlijk! Er zijn ook veel omkleedhokjes in het zwembad viel me op! En in het zwembad staan ook boxen waar je je kindje in kan leggen!
Misschien een ideetje als je geen zin hebt om te koken of uit eten een gedoe vindt met je kind: funcooking.
Bij de CP waar ik was hadden ze dat. steengrillen, fonduen ofzo in je cottage.... Ze komen alles brengen en ophalen! Handig....
Veel plezier!
Loes

ik zou de volgende keer wel onze eigen dekentjes meenemen.

ze haaden daar een heel onhandig dik dekbed dat ik niet kon in stoppen en osn woelwatertje lag dan ook de hele tijd bloot. Lastig.

Ook wij gaan graag met onze kleine van 6 maanden naar Center Parcs. In september zijn we een weekendje geweest, ondanks dat we een echt vies huisje hadden hebben we het verders prima naar onze zin gehad. Ons zoontje ging met een van ons in het ligbad, we hadden wel ons eigen campingbedje meegenomen. Dat vond ik wel zo fris maar dat is iets heel persoonlijks. We hadden wel een box van centerparcs gekregen maar daar hadden we ons eigen boxkleed ingedaan. Verder gewoon de spullen en speeltjes meegenomen die we thuis ook dagelijks gebruiken. We hebben ook een keer in ons gesteengild. Echt heel leuk. Alles werd in het huisje afgeleverd, daar hoef je ook niet voor thuis te zijn. We hebben eerst   s avonds de kleine naar bed gedaan en daarna hadden we alle tijd om lekker samen te eten. Ook zijn we met hem wezen zwemmen, hartstikke leuk. In de zwembaden is er ook vanalles voor de kleintjes. Wij hebben hem gewoon vastgehouden of in zijn Nijntje bootje gedaan. Hij vondt het allemaal leuk. Het is ons zo goed bevallen dat wij ook in November nog een weekje gaan. Wij gaan alleen naar Heidebos.

Veel plezier!!!

ik zou in elk geval een boxkleed meenemen en eigenlakentjes/dekentjes.

Misschien ook een eigen matrasje, want mijn ervaring met die bedjes in bungalowparken is dat de matrassen echt drie keer niks zijn.

Oh ja, thermometer en paracetamollen (mijn oudste had een keer oorontstekeing. zaten we daar in de middle of nowhere zonder ook maar iets! Vergeet ik nooit meer!!!!

veel plezier!

Terug
Bovenaan