Centrum Materna

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Sinds kort hebben mijn vriend en ik besloten te stoppen met de pil. Uiteraard ben ik toen foliumzuur gaan slikken. Echter ben ik afgelopen weekend overgestapt op Centrum Materna, omdat hier meer vitaminen inzitten die nuttig zijn gedurende een zwangerschap. Misschien is het al 100 keer ter sprake gekomen om dit forum, maar toch wil ik graag van jullie weten wat jullie wel (of juist niet) slikken en hoe dit bevalt. (Zo begreep ik bijvoorbeeld dat de vitaminen van de Etos invloed hebben op je cyclus??) En of je deze vitaminen ook mag blijven slikken als een zwangerschap nog even uitblijft..??

X Roos

Hai Roos,

Hier een aanstaande mama. Ik heb gedurende de periode van zwanger worden (duurde bijna 2 jaar) Etos foliumzuur geslikt, de hele periode omdat dat beter is, in geval dat je zwanger wordt. Nu ik zwanger ben (door iui) slik ik foliumzuur in combinatie met vitamines omdat dat voor de groei vh kindje (in mijn geval kindjes/tweeling) beter is. Mijn vriendinnen die moeder zijn hebben trouwens allemaal alleen foliumzuur geslikt tijdens hun zwangerschappen en dat zijn allemaal gezonde kindjes.....

Ik zou het voor nu gewoon 'simpel' houden, ik hoop het niet voor je maar het kan ook nog wel even duren. Een aanvulling in je vitamines is natuurlijk wel goed als je tekorten hebt, in bv je voeding of als je rookt.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes Lynn.

Ohja, dat van die Etos vitamines/foliumzuur is echt onzin, ik had met m'n cyclus nooit problemen. Ruim 15 jaar de pil geslikt en ik had gelijk een keurige cyclus van 28 dagen.......

Hi Lynn,

Bedankt voor je reactie! Ik ben ook overgestapt omdat ik eerst altijd gewone vitaminen slikte. Merk dat ik me er beter bij voel als ik wat extra's binnen krijg. Zeker wat extra ijzer is mooi meegenomen. Toen ik een vriendin vertelde dat ik hiernaast foliumzuur ben gaan slikken attendeerde ze mij er op dat ik dan teveel foliumzuur en mogelijk ook vitamine A binnenkrijg. Vandaar dus een combinatie gaan slikken...

Geloof helemaal dat het zonder ook goed gaat hoor, rook ook niet en eet redelijk gezond, maar toch...:) Wil het graag zo goed mogelijk doen! Ook als het nog even duurt...

Nou daar hoop ik ook op!! Meteen een regelmatige cyclus:) We zullen het zien...

Hoi hoi,

Ik slik de Compleet Mama vitamines van Davitamon.
Heb helemaal geen last gehad met mijn cyclus. Heb eigenlijk ook nog nooit andere geprobeerd. Slik ze nu zo'n drie maandjes, omdat we sinds die tijd ook proberen zwanger te worden.

Liefss

Je kunt idd beter ALS al die mamavitamines nemen.

Teveel foliumzuur kan bijna niet als je de mamavitamines en foliumzuur 1 tabletje neemt.... Staat ergens beschreven (wikipedia ofzo), dat het maximale foliumzuur vrij hoog ligt.

Wel met die vitamine a zou ik uitkijken als je zwanger bent, maar dat zit vooral in lever e.d.

Ik heb alleen foliumzuur genomen toen ik zwanger wilde worden, en ben nu op de davitamon mamavitamines overgestapt.

Is waar je jezelf prettig bij voelt ook denk ik!

Liefs

Ik slik de Vitaal zwanger vitaminen van Kruidvat. Vind deze prima als gewone multivitamine en bovendien zit er ook foliumzuur in en geen vitamine A (zit wel in gewone multivitamine).
Als ik zwanger ben ga ik er wel nog aparte vitamine D bij slikken, omdat dit naar mijn mening nog wat laag gedoseerd is. Of anders overstappen op VSM puur mama met omega 3.

:)

Terug
Bovenaan