cerazette en borstvoeding

Hoi,
Ik wil graag weten welke ervaringen dames hebben met het slikken van cerazette (anticonceptiepil) en het geven van borstvoeding. Ik ben me namelijk een beetje aan het orienteren, en wil graag weten hoe deze pil julie bevalt.
groetjes Daantjuh
 
Hoi

Cerazette is de enige pil die je mag gebruiken als je borstvoeding geeft. Ik heb zelf een hekel aan de pil, welke dan ook, maar als je het niet erg vindt om te slikken moet je deze hebben. Als je geen og niet meer volledige borstvoeding geeft dan moet je weer een andere pil want cerazette is een mini-pil
 
Hoi Daantje,

Ik gebruik Cerazette al 3 maanden en de borstvoeding is gelijk gebleven. Vanmiddag ga ik een herhalingsrecept halen. Ik geloof dat je deze pil maximaal 6 maanden mag slikken, dus als je langer borstvoeding geeft, moet je voor de overige periode iets anders bedenken. Ik zal dat ook moeten doen, want ik wil zo lang mogelijk borstvoeding blijven geven.
Nadeel is wel dat je de pil iedere dag precies op dezelfde tijd moet innemen, anders is deze niet betrouwbaar. Ik heb zelf gemerkt dat me dat niet altijd lukt.

Groetjes, Susanne
 
Terug
Bovenaan