Cerclage (bandje om de baarmoeder)

Hallo allemaal,

Afgelopen donderdag was het dan zover.
We moesten om 8 uur al bij de opname zijn en om half 10 werd ik naar onder gebracht.
Een uurtje later was alles klaar en mocht ik naar de uitslaapkamer.
12.00 uur was ik weer op de afdeling.
Voor de ingreep werd er eerst een echo gemaakt om te kijken of alles oke was met de kleine anders had het natuurlijk geen zin.
Gelukkig was alles oke.
Ik heb niet echt pijn, meer last van buikpijn en krampen maar das normaal omdat het allemaal nog gevoelig is.
Verder voel ik me goed !!!!!
Tegen 18 uur kwam de gyn om te kijken hoe het met me ging.
Aangezien ik geen complicaties had en geen medicaties nodig had mocht ik dezelfde dag weer naar huis.
Das nog eens geluk hebben haha.
Moest wel plat blijven die dag en nu rustig aan doen.
Voordat we gingen hebben we het hartje nog mogen horen,en het blijft geweldig om dat te horen.
Maandag terug op controle en dan horen we de rest hoe het verder gaat.
Maar het belangrijkste is dat het goed gaat met de kleine en ik verder niet echt veel pijn heb.

Liefs Patricia
 
Hallo,

Ik heb deze ingreep gehad omdat mijn vorige zwangerschappen niet goed zijn gegaan.
Mijn zoon is met 29 weken zwangerschap geboren en mijn dochter met 24 weken zwangerschap.
Zij is helaas 1,5 uur na de geboorte overleden.
En vorig jaar heb ik een miskraam gehad.

De ingreep zelf viel reuze mee.
Ik maakte me meer druk om de kleine of het daar wel goed mee bleef gaan.
Vanmiddag weer op controle dan horen we meer.

Liefs Patricia
 
Wat een vervelende geschiedenis zeg! Nou fijn dat je de ingreep hebt gehad en ik hopen dat dit ervoor zorg dat de baby in ieder geval tot 37 weken rustig binnen blijft!
Liefs,
Mar
 
blij om te horen dat alles goed is gegaan maar ik begrijp dat je dit moest ondergaan vanwege je zwangerschap maar wat is precies de bedoeling van dat bandje als ik vragen mag houd dat je baarmoeder gesloten dan en houd het in dat je een geplande keizersnede krijgt dan? ik heb nog nooit van dit gehoord en wat eng dat je dit hebt gehad

liefs miranda
 
Cerclage is voor mij ook compleet nieuw. Hebben ze nu iets weggehaald of juist geplaatst? En waarom is deze behandeling gedaan? Zodat je de zwangerschap kunt voldragen? Allemaal vragen... sorry voor de nieuwsgierigheid hoor ;)
Je hebt zoals anderen al zeiden een pittige voorgeschiedenis inderdaad. Heftig hoor. het klinkt alsof de ingreep nuttig was en goed gegaan is. Hopelijk kan je nu van een onbezorgde zwangerschap genieten en dat je a terme zal bevallen.
x
 
Terug
Bovenaan