cerclage

Hoi

Volgende week wordt er bij mij voor de 3e keer een cerclage geplaatst. Dit in verband met een te zwakke baarmoedermond, waardoor de baby een grote kans heeft op vroeggeboorte.
De eerste keer is het met 28 weken met spoed gedaan omdat ons dochtertje er toen uit dreigde te komen (gelukkig is ze nog 10 weken binnen gebleven), De vorige keer en ook deze keer wordt het preventief gedaan om spoedsituatie te voorkomen.
Is toch wel weer spannend hoor, je wordt toch opgenomen, er wordt aan je baarmoeder gezeten, risico's op weeen, infectie etc.
Spannend.
Maar ja, het is voor het goede doel.
Nienke

Hoi NiNie

Kun je mij uitleggen wat een cerclage is?
Gaat wel alles goed met je?
Het lijkt mij heel erg spannend allemaal.
Hoe lang word je dan per keer opgenomen?
Zijn er hier meer mama`s die dat hebben?

Petra

Hoi Petra,

Een cerclage is een bandje, waarmee ze je baarmoedermond dichtnaaien, gelukkig doen ze dit met een ruggeprik. Nu wordt ik de dag voor de ingreep opgenomen en mag de ochtend na de ingreep weer naar huis. 2 nachten dus, als alles goed gaat.
Daarna is het afwachten of alles rustig blijft. Tijdens mijn 2e zwangerschap mocht in vanaf 18 weken al niet meer werken, en ik hoop dat ik deze keer wat minder lang verplicht thuis zit.
Nienke

Jeetje dit is best heftig!
Maar wel goed dat het er allemaal is en kan!
Ik hoop dat je verder een pretiige zwangerschap zal hebben met niet teveel spanningen etc.

Gr. Marianne (17+)

jeetje zeg, dat klinkt wel heavy... hoop inderdaad dat het werkt,gelukkig heb je al wel een postivie ervaring.
Voel je daar wat van als t er eenmaal inzit?

groetjes en succes!

Goh, daar had ik ook nog niets van gehoord, of over gelezen. En hoe gaat dat dan bij de bevalling?
Maken ze het dan weer los, of verweekt het dan ofzo?

Nou heel veel sterkte, en idd in ieder geval fijn dat zoiets bestaat...

Toi toi toi!

Liefs Linda

Terug
Bovenaan