cervixruptuur

Ik ben op zoek naar ENYA, met wie ik een aantal weken geleden gepraat heb over onze cervixruptuur. Ik ben nu 36 weken zwanger en ik zou haar nog even op de hoogte houden over de aankomende bevalling.
Ben je er nog, of alweer, ENYA????????????

Ik wil me nergens mee bemoeien of ergens tussen komen waar ik niet hoor, maar een cervixruptuur is dat een gescheurde baarmoeder of baarmoederhals?

Groetjes van Miriam (bijna 36 weken)

Klopt inderdaad, een gescheurde baarmoederhals. Het was een echt bloedbad, een vreselijke traumatische ervaring. Werd met spoed naar de O.K. gereden waar ik onder volledig narcose ben gehecht. Vandaar dat ik ook lotgenoten zocht. Maar het komt heel weinig voor, dus het was moeilijk om ze te vinden.(behalve Enya dus!)
Ben ook erg benieuwd hoe mijn 2de bevalling zal verlopen, het is wel heeel spannend!!!

Mijn baarmoeder is helemaal gescheurd geweest, van onder tot boven, over de gehele voorkant. Ben toen ook met spoed naar het z'huis gegaan en direct geopereerd. Ben nu 36 weken zwanger en erg 'panisch' dat mijn baarmoeder het begeeft en weer scheurt. Heb ook eens een oproepje geplaatst, maar kreeg geen reacties. Vandaar mijn interresse. Komt niet zo vaak voor.

Groetjes van Miriam

Hoi Miriam;
Volgens mij, is wat jij hebt meegemaakt, ongeacht dat het voor mij ook traumatisch was, heel erg gevaarlijk geweest. Ben je nu ook onder controle bij de gyn?? Je zult nu vast wel in het ziekenhuis moeten bevallen. En kunnen ze je ook zeggen of je weer kans hebt op zoiets???
Vreselijk he, is je kindje eindelijk (in mijn geval dan, duurde 28 uur) geboren, dan denk je, nu hebben we het gehad, dan komt er nog zoiets achter aan. Of is je baarmoeder gescheurd tijdens de bevalling (kan natuurlijk ook). Mijn baarmoedermond scheurde nl. pas (helemaal) door toen de placenta kwam, toen verwachtte ik eigenlijk niet meer zoiets dramatisch.
Ben erg benieuwd naar je verhaal. Ik weet niet of we e-mail adressen kunnen uitwisselen??? Ik kom nl. soms moeilijk op deze pagina. En je zult ook wel veel te vertellen hebben. Was die bevalling van jullie 1ste kindje en krijgen jullie nu de 2de?? Durfde je het nog wel een keer aan??? Nou, heel wat vragen zoals je ziet. Tot mails dan maar!!!!

Hoi Alie, mijn verhaal is iets anders dan die van jou, maar het gaat uiteindelijk om hetzelfde. Het is bij mij niet gebeurd tijdens de bevalling dus denk dat bij jou de schrik er harder in heb gezeten. Mail me maar!! Het lijkt me fijn om er es met iemand over te praten die ong. weet wat je bedoeld!! Vooral over het stukje van haast, spoed en paniek op dat moment, dat zit me momenteel nogal dwars. Dat kan ik nog niet zo goed plaatsen.
Ik kan er namelijk ook erg weinig over vinden en zelfs de gynaecoloog waar ik bij loop (loop alleen bij de gyn en heb geen verloskundige) weet niet precies wat we evt. kunnen verwachten. Ook mag ik niet 'gewoon' bevallen, maar krijg een keizersnede. Dit is ons tweede kindje. Ik wacht op je mail en dan mail ik je terug.

Groetjes Miriam
miriamkraaijeveld@hotmail.com

Terug
Bovenaan