Cervixslijm: hoe ziet dat eruit rond je eisprong?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Dit is mijn 1e keer op dit forum. We zitten in de 1e ronde voor ons eerste kindje. Nu  vroeg ik mij wat af. Ik lees op diverse plaatsen dat je aan de structuur van het slijm kunt zien wanneer je ovulatie is geweest. Nu had ik mijn ovulatie volgens mijn reguliere cyclus op 27-02 moeten hebben. Rond die datum had ik overvloedig helder slijm (de dagen ervoor met name en op de dag zelf). Nu, een week later heb ik plots een dikker slijm, wat wit en soms een klein beetje gelig is. Maar dit kan haast niet meer de ovualtie zijn.

Sorry voor dit "vieze" praatje, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Heb ik nu inderdaad vorige week mijn ovulatie gehad of misreken ik me en is het nu op dit moment zover.... dat hoop ik niet want dan heb ik me flink vergist in de klusdata.....

Hopelijk kunnen jullie mij helpen en het goed uitleggen hoe je slijm eruit ziet rond de eisprong!

Groetjes

Het slijm is dan doorzichtig en je kan er (sorry voor minder frisse details) "draden van trekken". Het heeft dus geen kleur.
En het kan ook best heel veel zijn, daarna weer wit blank worden, dan is het ook niet meer zo dat je er draden van kan trekken. Dit kun je krijgen voor je eisprong, hoeft niet, en de een heeft het meer als de ander.

Gr. Alice

Terug
Bovenaan