Cervixslijm Na eisprong wie nog meer?

Tijdens mijn vorige zwangerschap was ik ervan overtuigd dat ik een bepaald aantal weken zwanger was en was toen ook terug gezet in dagen. Ik hield toen mijn cervixslijm goed in de gaten (mijn man kon me niet meer aanhoren over mijn afscheiding haha). Na die zwangerschap ben ik er nog eens op gaan letten en d.m.v. ovulatietesten kwam ik er dus achter dat ik eerst mijn ovulatie heb en 2 dagen later pas cervixslijm. Is dan ook gewoon glibberig bij het afvegen.
Zijn er meer die dit hebben?

Nou toevallig iets soortgelijks. . is bij mij wel even anders misschien, met pcos. Maar deze ronde een goede eisprong met duidelijke temperatuur stijging, maar ik dik in de stress want ik had de twee dagen erna nog vruchtbaar slijm. Was er helemaal van in de war. Het begon bij mij wel een dag of twee ervoor, maar hield dus langer aan dan tot de eisprong.. Na overleg met de fertiliteitsafdeling moest ik toch afgaan op mn temperatuur. (Ik had in het verleden altijd vruchtbaar slijm naar dus bijna nooit een daadwerkelijke eisprong) Ik kan je niet vertellen hoe dat werkt, maar het overkomt mij dus soms ook. Je weet wel heel zeker dat je eitje ook springt dan en niet toch iets later?

Bedankt voor je bericht!
Wanneer ik mijn eisprong heb gevonden wordt ik altijd na 14 dagen ongesteld. Dus denk dat dat wel goed zit. Bijzonder wel dat ik pas 2 dagen daarna cervixslijm verlies.En vond het tijdens mijn eerste zwangerschap zo gek dat ik werd terug gezet in dagen gezien ik er vanuit ging dat ik op de dag van het verliezen van cervixslijm mijn eisprong plaats vond.

Een ovulatietest geeft niet je eisprong aan, maar de LH-piek die 24-48 uur voor de eisprong komt. Dus als je een positieve ovulatietest hebt, dan is je eisprong 1 of 2 dagen daarna. Dus waarschijnlijk is je eisprong tegelijk met het cervixslijm. 

Terug
Bovenaan