cervixslijm

Hoi meiden,
Even een technisch vraagje: weet iemand wat je slijm doet rond de innesteling? Of gebeurt er niets speciaals mee? Ik ga er vanuit dat ik de 16e m'n eisprong heb gehad (bij een cyclus van 24 dagen) en dus rond deze dagen HOPELIJK een innesteling. Nu heb ik opeens behoorlijk last van afscheiding. Maaaaaaar, als ik me vergist heb en ik heb een cyclus van 26 dagen ofzo dan heb ik eergister m'n eisprong pas gehad. En als je vruchtbaar bent, verlies je toch ook meer slijm? Hoewel dit echt geel was en volgens mij is het dan doorzichtig? En dat slijm heb je dan toch echt alleen op de dag dat je vruchtbaar bent? Dat zou ik dus nu niet meer zijn. Pffffff, wie weet hier iets meer van????
Liefs Jenke
 
Hallo Jenke,
Voor je eitje krijg je slijm dat doorzichtig is, soms wat wit, maar het slijm is trekkerig en blijft als je het tussen 2 vingers pakt en je vingers wat opendoet aan elkaar. Dan komt het ei. Als je niet meer vruchtbaar bent komt het brokkelige onvruchtbare slijm eruit. Het is natuurlijk wel gewoon slijm, maar het trekt niet meer aan elkaar vast. Dit heb je ook als je wel zwanger bent geworden. Dit stoot het lichaam af. Als je zwanger bent geworden kun je dan tussen 7 en 10 dagen wat bloed verliezen omdat het ei tegen de baarmoederwand stuitert.
Dus ga maar eens op ontdekkingstocht bij je eigen lichaam!
Jolinde.
(gyneacologe)
 
Hoi Jenke,

Ik heb hier helaas niet veel ervaring mee, maar misschien helpt mijn verhaaltje van deze maand. Ik heb de 10e mijn eisprong gehad en heb dus de 24e mijn NOD. Ik heb nu wel al een week continu last van meer afscheiding dan anders. Een beetje wit van kleur. Omdat ik ook last had van mijn borsten en me anders voelde dan eerdere cyclussen, kon ik natuurlijk weer niet wachten en heb ik gistermorgen met ochtendurine een Romed Midstream test gedaan. Toen dacht ik een vaag streepje te zien. Vanmorgen weer gedaan, want ik was nieuwsgierig en zowaar was het streepje al donkerder. Misschien dus toch zwanger?

Misschien zegt je afscheiding dan toch wel iets? Wie weet! Ik hoop het zo voor je. Heb net wel mijn vriendin die huisarts is aan de lijn gehad en die gaf ook aan dat een groot percentage van de zwangerschappen al rond de NOD eindigt dus dat ik me pas echt moet verheugen als het de 24e is geweest en mijn test nog steeds positief is. Spannend he! Ik duim voor je.

Liefs Irma
 
Jolinde,

Typte tegelijk met jou mijn berichtje, dus had het nog niet gelezen.
Bedankt voor je mooie uitleg. Handig zo'n gyneacologe op de site. Mijn slijm is inderdaad wat brokkeliger. Hoop dat dat veel goeds betekent.

Groetjes,
Irma
 
Hoi Jolinde,
Bedankt voor je duidelijke uitleg! Inderdaad prettig om een expert ertussen te hebben. Maar eigenlijk is het antwoord altijd hetzelfde: afwachten!! :)
 
Terug
Bovenaan