cervixslijm

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Heb vorige week een berichtje geplaatst over mijn nog niet regelmatige cyclus.
Heb nu via het internet van die ovulatiesticks gekocht. Alleen vraag ik mij af wanneer ik moet beginnen met testen. Weet niet wanneer ik mijn volgende menstruatie moet verwachten. Nu heb ik besloten mijn cervixslijm in de gaten te houden. Eerst opgezocht waar ik op moet letten. Als ik dan het idee heb dat ik in mijn vruchtbare periode zit kan ik zo'n test doen.
Zijn er mensen die ervaring hebben met het bekijken van cervixslijm?

Gr,
Mikkie

Hoi Mikkie,

Zelf (nog) geen ervaring mee, maar ik las hier en daar dat de meiden je doorverwijzen naar www.babybrabbel.nl. Volgens mij staat daar heel uitgebreid beschreven hoe en wat. Of anders www.vruchtbaarheid.org  ofzo.

Succes!

Groetjes,
Katie

hoi hoi

Ik zit in ronde 1 en heb deze maand zowel mijn temp. opgenomen als mijn slijm in de gaten gehouden. Dit voor het geval mijn cyclus heel onregelmatig zou zijn.
Wat het slijm betreft, dit is bij iedereen verschilled, de een merkt het meteen, de ander moet op zoek. En ik had op een avond van dat slijm dat zegt dat je vruchtbaar bent, Maar pas drie dagen later mijn ei. Tenminste volgens de temp. Die was op vier dagen erna ineens hoger.
Met name het kleurloze en en soepel slijm geeft aan dat je in je vruchtbare periode zit. Je moet er draden mee kunnen trekken, langer dan 1/2 cm.
Ik had de dag ervoor iets gelig slijm, wat taaier, en kon er een kort draadje mee trekken. Tja sorry voor de vieze details, maar je wilde het zelf weten.

Bij vruchtbaarheid.org staat het heel duidelijk omschreven met plaatjes erbij.

Suc6 Doortje

Haha, wat een verhalen hè! Normaalgesproken heb je het met niemand over je slijm, maar hier vliegen de verhalen over het forum. Echt grappig!

Liefs, Katie

Hoi,

Bij mij lijkt het een beetje op het verhaal van Doortje (als ik het
tenminste goed begrijp). Deze maand voor het eerst ovulatietesten
gebruikt. Eerder in de week nog voor ik de ovu-testen had, zag ik van
dat eiwitslijm (doorzichtig en je kunt er draden van trekken). Maar pas
later met behulp van de ovutesten had ik mijn eisprong (ongeveer 4/5
dagen later). Voorafgaande aan mijn eisprong had ik dik gelig slijm.                                                                      

Volgens mij is het bij iedereen anders en de eerste keer dat je de
ovulatietesten gebruikt zou ik gewoon op tijd beginnen voor de
zekerheid.

Succes.

Groet,

Pino

Terug
Bovenaan