Cervixslijm

Hoi allemaal!

Ik wil graag zwanger worden. Ik ben mijn ovulatie gaan bijhouden met testen van clearblue. Nou had ik drie dagen geleden voor het eerst een knipperende smiley, betekent hoge vruchtbaarheid, (en al wat slijmerigere afscheiding) en gisterochtend had ik een blijvende smiley (piekvruchtbaarheid) en echt eiwit-afscheiding. Mijn vriend en ik hebben vanaf knipperende smiley tot en met gisteren seks gehad (drie dagen achter elkaar).
Nou weet ik niet zeker wanneer ik precies mijn eisprong heb of heb gehad. Ik had vandaag ook slijmerige afscheiding maar dan witter van kleur ipv doorzichtig. Zou ik mijn eisprong dan gehad hebben en lagen de zaadcellen klaar? Of kunnen we het beste voor de zekerheid vanavond weer seks hebben? Ik weet wel dat zaadcellen een paar dagen kunnen overleven dus het zal wel goed zitten. Maar wil het juiste moment niet missen :)

Groetjes,
Joy
 
Hoi,
Lastig te zeggen. De eisprong kan binnen 24 tot 48 uur na de lh piek zijn. Ik vond het het op basis van ovulatietesten en cervixslijm lastig te bepalen wanneer mij eisprong was geweest. Daarom hield ik mijn temperatuur bij naast de ovulatietesten. Voor ovulatie temperatuur laag, en na de lh piek ging de temperatuur weer omhoog. Dan wist ik nu is mijn eisprong geweest. En bleef de temperatuur hoog tot menstruatie. 
Misschien een idee om een paar maanden de temperatuur bij te houden om meer inzicht te krijgen.
 
Groetjes 
 
Terug
Bovenaan