Chagrijnige baby 4,5 maand

Mijn zoontje van 4,5 maand lijkt al sinds zijn geboorte ontevreden. De eerste twee maanden heeft hij veel gekrijst. Met 2,5 maand was het krijsen minder, maar ging het over op zeuren en erg onrustig gedrag. Omdat het krijsen wel minder werd hadden we hoop op een vrolijker kind, maar niets is minder waar. Hij is nog steeds ontzettend chagrijnig, onrustig, erg beweeglijk, wilt niet in de box niet in de wipstoel. Drinkt super slecht, slapen gaat altijd gepaard met huilen. En echt NIETS helpt, heb al van alles aangeschaft en geprobeerd maar hij is nog steeds continue aan het jengelen, grommen, onrustig met de beentjes aan het trappelen, boos kijken etc. Wordt er echt ontzettend moedeloos van en vraag me af waar dit gedrag vandaan komt. Ik ben zelf pegagoog en heb met ontzettend veel baby's gewerkt, maar dit ken ik echt niet. Soms vraag ik me echt af of hij niet 1 of andere stoornis heeft, want knuffelen wilt hij ook niet en hij huilt soms uit het niets. Herkent iemand dit?

Hi Sammerd:), nee helaas nog steeds een zeurpietje hierzo. Drinken is nog steeds een drama, ben de hele dag kleine beetjes aan t geven....:(

He garrie! Ik herken de chaggoheid wel. Ster was de eerste 4 maand echt knetter chaggie. Hierna werd ze vrolijk tot ze na 1.5 wk oor/keel ontsteking kreeg dit ging 6 wk op en af daarna werd ze vrolijker maar moet eerlijk toegeven zodra ze ook maar iets heeft dan is het ook echt beurt en heeft ze een fiks kort lontje hihi heb je het idee dat hij een temperamentje heeft want dat beinvloed ook alkes. Toch vind ik het gek dat hij zo slecht/moeilijk drinkt want daar kan ook natuurlijk iets zitten. Wat gebeurt er tijdens het drinken?

Fatima, 
Misschien eens een afspraak maken bij de fysio? Omdat je zegt dat hij ook niet wil knuffelen? Misschien heeft hij bijv. last van zijn nekje? 
Ons zoontje was ook heel onrustig het eerste half jaar, veel huilen, niet slapen, niet in de box/maxicosy/kinderwagen willen, enz. Wij zijn toen naar de fysio geweest en dat heeft echt een stuk geholpen. In zijn nek zat het vast. (Uiteindelijk heeft de fysio ons ook nog geadviseerd naar de huisarts gedaan ivm mogelijk reflux en koemelkallergie).
Succes ermee!!

Heb je je zoontje al laten testen op allergieën? Nu komt chagrijnig gedrag wel vaker voor bij baby’s (mijn dochter was ook vaak haar vrolijke zelf toen ze nog baby was :p), maar wat mij vooral opvalt bij je zoontje is dat hij heel slecht drinkt en met zijn beentjes schopt. Dat wijst toch vaak op buikpijn of op het feit dat hij zich niet lekker voelt. Ik zou toch even een bezoek aan de dokter brengen met hem.

Ik heb echt letterlijk overal geweest. Vaker bezoekjes bij de huisarts, 2 x door de kinderarts onderzocht, 2 x naar de ostheopaat geweest en 2 x bij de fysio. Allemaal konder ze niets vinden. Nu loop ik bij een homeopaat, heeft ook geen effect, maar vindt het wel fijn om ff mijn hart bij haar te luchten omdat ik me door haar echt serieus genomen voel. Maar goed al die artsen die kijken alleen uitwendig en dan is allemaal in orde, maar soms vraag ik me af of het niet iets inwendigs of anders is dit gewoon zijn karaktertje. CB is ook bij mij thuis geweest en die vertelde dat ik alles goed doe, maar dat ze idd een heel onrustig kindje ziet. 

Hoi, hoeveel uurtjes slaapt je zoon overdag? Ik heb een zoon van 7 maanden en als hij niet goed heeft geslapen is hij ook niet te beleven, hele tijd jammeren en met niks tevreden zijn. 

Terug
Bovenaan