chamodent of dentinox?

Hoi,
Elisabeth is nu bijna anderhalf en krijgt haar eerste kies. Tot nu toe had ze geen last van tandjes krijgen (ze heeft er ook pas 6), maar nu is ze er echt 'ziekjes' van. Wat is jullie ervaring: helpt het om chamodent (vsm) of dentinox te gebruiken en zo ja: wat heeft jullie voorkeur?
groetjes, Renske

Wij zweren hier bij Chamodent. Heb nooit iets anders geprobeerd en ben hier altijd heel tevreden over geweest. Het grooste voordeel vind ik dat het niet alleen plaatselijk in de mond werkt, maar ook de zuurtegraad van de urine en ontlasting beïnvloed, met als gevolg ook minder luieruitslag.

Verder heb je ook homeopatische zetpilletjes, Viburcol, werkt ook heel fijn als de camodent niet genoeg is. Ik ben zelf nogal een grote fan van homeopathie, maar geef bij veel pijn ook gewoon een paracetamol hoor. Zeker voor de nacht, kan het een uitkomst zijn.

Veel succes,
Evelien

Ik heb beide in huis, maar gebruik het alleen als het echt nodig is.
Je moet bij Chamodent wel weten dat er alcohol inzit. Wij hebben eens gegoogeld op chamodent en lazen toen een verhaal van een baby die uit voorzorg chamodent kreeg en er verslaafd aanraakte. Ik weet niet of dit klopt, maar wij zijn sindsdien erg voorzichtig met het geven van chamodent.

Wij gebruiken ook Chamodent, altijd al. Zoals gezegd werkt het niet alleen plaatselijk (zoals Dentinox), maar heeft ook een verlichtend effect op bijkomende oorpijn en eventueel hoesten. En dus ook op de zuurtegraad en daarmee op de luieruitslag. Dat laatste ken ik maar amper, hooguit een beetje rood, maar nooit geirriteerd ofzo.

Julian is nu met de laatste kiezen bezig, we zullen zien of hij moet afkicken als zijn gebit compleet is. Ach, als je je aan de voorgeschreven hoeveelheid houdt kan er niet zoveel gebeuren volgens mij.

Groetjes,
Ellen mv Julian

Hoi,
dank jullie wel! Ik denk dat ik maar de Chamodent ga halen, Elisabeth heeft inderdaad ook luieruitslag, hoest steeds (had ik er nog niet mee in verband gebracht trouwens) en wrijft steeds aan haar oortjes.
Overigens is het zo dat in alle homeopatische geneesmiddelendrankjes alcohol zit, maar dat is zo enorm verdund, dat een kind daar echt geen last van kan hebben.

Groetjes, Renske

Delano krijgt dentinox.
Waarom weet ik eigenlijk niet,omdat de drogist dat adviseerde geloof ik.
Bij de oudste gebruikten we chamodent en dat beviel,net als dentinox nu,ook prima.
Delano moet alleen zijn achterste kiezen nog en dan zijn we klaar met het leed,dat tandenpijn heet.
Groetjes Tanja

Marissa is inmiddels helemaal klaar met tandjes krijgen, Gelukkig! Wat een ellende he, denk je er net weer van af te zijn, komen de volgende tandjes al weer door.
Wij gebruikten in eerste instantie dentinox. Ik vind het zelf beetje onhandig spul. Ik deed een beetje op mijn vinger en dan maar hopen dat ze het er niet aflikte voor dat ik mijn vinger op de juiste plek had zitten. Het werkte wel, maar toch zijn wij overgegaan op Chamodent. Makkelijk ingeven en je hebt ook gelijk de oortjes te pakken. Ik had het idee dat Chamodent beter werkte.

Terug
Bovenaan