chantal en testen...

Allereerst Chantal: Van harte gefeliciteerd!! Leuk voor je en spannend hoor!
Ik had eerder op de dag ook een berichtje op het forum gezet. Ik ben nu twee dagen overtijd, maar vind het nog eng om te testen. Ik voel namelijk helemaal niets bijzonders. Maar als ik het berichtje van Chantal dan lees, denk ik toch van hmmmm, misschien moet ik het gewoon maar doen... Ik had de 17e mijn NOD en nog steeds geen spoor van ongesteldheid. Kan je trouwens alleen 's ochtends testen, of maakt het tijdstip op de dag niet uit?

Ik voelde bij alletwee de keren dat ik overtijd was ook helemaal niets. De eerste symptomen begonnen bij mij pas rond week 7 dus dat zegt helemaal niets. Ik testte wel pas na een week overtijd te zijn aangezien ik nogal een onregelmatige cyclus heb, maar eigenlijk wist ik beide keren wel wat de uitslag van de test zou zijn. Maar je hoeft de symptomen dus niet af te wachten, je kan gewoon testen hoor.
Succes

Hoi VB,

Je kan elk moment van de dag testen.
Alleen is de ochtendurine geconcentreerder dan de rest van de dag.
Als het HCG-gehalte in je urine nog aan de lage kant is, heb je dus kans dat de test 's ochtends positief is, terwijl dat als je test bv. 's middags doet, hij negatief kan zijn.
Als je pas een paar dagen overtijd bent, heb je kans dat de test negatief is terwijl je wel zwanger bent.
Dit komt dan doordat het HCG in je urine nog aan de lage kant is.
Kijk anders eens bij www.9maand.com bij zwangerschapstesten en HCG-waardes.

Terug
Bovenaan