Chemo's

A

Anoniem

Guest
Hoihoi meiden,

Ik heb (weer) een vraag..
Mijn oma is vorige week gestart met een chemokuur, ze heeft borstkanker, nu vroeg ik me af of dit kwaad kan voor ons ongeboren kindje.
Ik ben vandaag 6 weken en 1 dag zwanger.
Ik maak me hierover best een beetje zorgen, graag hoop ik dat jullie me hierop een antwoord kunnen geven.

Liefs Maaike en alvast bedankt!

Hoi hoi, allereerst wat rot voor je dat je oma zo ziek is. Sterkte daarmee.
Ip kan de chemo geen kwaad voor jou, het wordt neem ik aan in een ziekenhuis toegedient. Zelf werk ik op een oncologie afdeling en er wordt gewooon meegewerkt op de chemokamers. Als verpleegkundige heb je dan beschermede kleding en handschoenen aan tijdens de toediening maar zodra een kuur aanhangt loop je gewoon in uniform op de kamer. Dit kan geen kwaad. Waar je wel mee moet uitkijken is uitscheiding zoals braaksel, urine en ontlasting. De eerste 7 dagen houden wij aan als risicodagen en als je daarmee in contact dreigt te komen zou je wel voorzorgsmaatregelen moeten nemen. Maar ik neem aan dat jij gewoon op visite wilt en je oma een zoen geven ed, dit kan gerust!!
Nogmaals sterkte!

Ik heb toch wel eens gehoord dat het voor baby's niet goed is. Ik zou het gewoon vragen aan je verloskundige. Even bellen.

Mijn moeder heeft borstkanker,
nu ik zwanger ben,
mag ik de eerste drie dagen na de chemo,
niet in haar buurt komen.
Daarna is 'het gevaar' geweken.
Maar lees hierboven dat het dus eigenlijk na 7 dagen pas verstandig is??

Mijn schoonvader krijgt chemo en de verloskundige vertelde toen dat je idd voor de zekerheid de eerste drie dagen beter uit de buurt kan blijven.
Als ik jou was zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen.

Liefs bo

Terug
Bovenaan