Chinese kruiden

Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort onder behandeling van een acupuncturist. Nu stelde zij me voor om ook chinese kruiden hierbij in te nemen. Ik zou dan drie maal daags een lepeltje kruiden moeten nemen. Heeft iemand hier ervaring mee??

Fijne avond nog.
Gr Summertime

Hallo Fleur en Mirjam,

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat voor kruiden het precies zijn. Ik weet wel dat het zou moeten zorgen voor een betere doorbloeding van mijn baarmoeder en voor een betere balans in mijn lichaam.
Mijn acupuncturist besteld ze voor mij en laat ze bij mij thuis bezorgen. Ik heb dus geen idee waar je dat zou kunnen kopen.
Zit nu te wachten op het pakje zodat ik kan gaan beginnen. Ik denk maar baat het niet dan schaadt het niet.
Gr Summertime

Spannend,
ik heb al best wat goede verhalen gehoord over acupunctuur.ook van dichtbij.
Manlief (zelf erg wantrouwend) had tennis elleboog/arm.
Fysio hielp niet,maar deze fysiotherapeut deed ook acupunctuur.Vroeg of hij het eens mocht proberen met naaldjes...'s middags geprikt,'s avonds zegt mijn man:hee,de pijn trekt weg.Heel bizar.Na 3 behandelingen van de pijn af,wat met tig behandelingen fysio niet was gelukt.
Ik weet dat het een heel ander geval is,
maar ik wil het zeker gaan proberen.
Ik heb er een goed gevoel bij.
groetjes fleur

Hoi ,

Lang geleden dat ik op deze forum ben geweest
maar ik ben al 4,5jaar aan t proberen zwanger te worden
met alle behandelingen .
Hormonen ,iui , ivf
een half jaar geleden was ik het allemaal beu ,
mijn lichaam was op .
Nu ben ik sinds een maand onder behandeling bij de acupuntuur en neem 3x per dag ook kruiden die ik heb gekregen via hem
ook geen idee wat het is maar het zijn puur planten .
Ik voel me er heel goed bij en rustiger door zowel de behandeling als de kruiden wat volgens mij een zwangerschap alleen maar ten goede kan komen .

Ik heb sinds lang weer hoop ,
veel succes en hopelijk brengt het ons allen
onze grote droom
veel liefs x

hoi,

Ik heb na 6x IUI en voor de eerste IVF ook kruiden geslikt. Dit wel in tablet vorm, schijnt ook beter te slikken te zijn omdat drankjes nogal vies zijn.
Kruiden stemmen ze af op de "chinesediagnose" bij mij zat er iets niet helemaal top in de nier yin en nier yang energie. beide houden verband met vruchtbaarheid... Ik heb unicornpearl en growingjade gekregen... maar dit zegt dus niets over wat jullie eventueel krijgen.
Daarnaast heb ik me ook georienteerd op shiatsu therapie. Werkt met dezelfde diagnose technieken, maar in plaats van naalden zetten word je op bepaalde plaatsen gemasseerd.
Zelf vond ik het laatste prettiger omdat met massage ik meer ontspannen werd (terwijl het een pittige massage is...) dan bij 20 min stil liggen met naalden in je lijf...
Goede nieuws: wel direct bij 1ste IVF poging zwanger en geniet nu van 11 weken zwanger zijn...
Dus of het nu van kruiden, naalden, massage of de perfecte ivf dokter komt: baad het niet dan schaadt het ook niet. Ik wil hiermee niet zeggen dat alternatieve therapie de oplossing is, want ik heb het vooral ter aanvulling gedaan...

Succes

oja, je koopt de kruiden dus niet zelf, maar krijgt ze via de acupunturist.
Het gaat in ieder geval om je energien die in balans moeten zijn... Bij mij waren die dus niet helemaal in balans.

Groetjes!

Terug
Bovenaan