't Is niet echt chinees, ofzo, maar wat ik nog wel eens wil doen als ik lekker makkelijk wil, (en als je kotsend boven de pannen staat is lekker makkelijk wel fijn):
je kunt bij de supermarkt van die potten sauzen kopen, zoet-zure saus met groente erin, die je zo bij je geroerbakte kip kunt gooien. Rijst toevoegen en je bent klaar. Ze staan meestal gewoon in de buurt van al die chineze/oosterse producten en de verschillende kruidenmixen.
Wat trouwens ook erg lekker is, (voor de liefhebbers van iets pittiger):
Thaise curry. Ik eet het wel eens in La Place van V&D en het is ontzettend eenvoudig zelf te maken, (heb even een keer goed op staan letten toen ze het klaarmaakten):
Rijst of bami koken
Kip roerbakken
Currypasta erbij, (ik doe altijd twee eetlepels, als je van echt pittig houdt, kun je meer doen).
Blik kokosmelk erbij.
Sugarsnaps ontdoen van de sliertjes, (net als bij sperciebonen) en mee roerbakken.
Blikje minimaiskolfjes erbij
Blikje bamboescheutjes erbij
Scheutje vissaus (oosterse vissaus, net als de currypasta, kokosmelk en bamboescheuten te vinden bij de oosterse producten)
Eventueel wat verse gember raspen en erbij doen.
Tot slot een blik ananasstukjes erbij (zonder het sap) en opdienen maar.
Heerlijk! Doe ik ook vaak met gasten erbij, (vanwege de hoeveelheid met al die blikjes heb je echt meer dan zat voor 4 personen), en die vragen me allemaal om het recept, ;-)