Chips, snijworst?

<p>Goedemorgen, </p><p>Ik ben momenteel 5+1 weken zwanger. Ik ontbijt net met twee volkoren boterhammen met snijworst. Toen ik  de laatste hap nam dacht ik ineens; chips mag ik dit überhaupt wel? </p><p>Op Google vind ik verschillende verhalen. Weet iemand hier een antwoord op?</p>

Volgens voedingscentrum mag je dat alleen verhit eten op b.v pizza omdat er ziekteverwekkers in kunnen zitten.
Misschien handig om de app zwangerhap te downloaden dan heb je alles zo opgezocht! 

Nee hoor, zeker niet als het nog zo pril was. Ik wist met dat aantal weken nog niet eens dat ik zwanger was. Maar die app is idd heel handig. Je moet vooral uitkijken met rauwe dingen op dat gebied!

Mijn vuistregel was: geen rauw vlees/vis/kaas en geen alcohol. Over de rest deed ik niet zo moeilijk, evt met mate (kaneel, parmezaanse kaas, tonijn uit blik). Anders kan je alles wel laten staan, maar goed das mijn mening. Weet je het liever zeker, dan zou je eens de app zwangerhap van het voedingscentrum op je telefoon kunnen zetten. Die schijnt goed te zijn.

Ik had zelf ook de app zwangerhap, daarnaast is mijn schoonzusje huisarts en die gaf zelf ook aan " voorzichtig met alles wat rauw is " verder kun je best veel eten. Sommige dingen dan iets in mindere mate, zoals tonijn uit blik. En verse vis bij de visboer vandaan schijnt alweer veiliger te zijn dan vis uit de supermarkt. Leverworst kan ook gewoon, alleen niet dagelijks.
Ik heb me er niet druk om gemaakt. Er kan altijd iets gebeuren, maar de kans dat er iets mis gaat door listeria leek mij persoonlijk vrij klein.
Elke dag, met bijna alles wat we doen ligt er gevaar op de loer. Zijn we als het goed is ook niet zo heel erg mee bezig. 

Terug
Bovenaan