Chlamydia, ervaring?

<p>Hoi Allemaal,</p><p>Ik heb een tijdje getwijfeld om een berichtje te plaatsen maar wellicht dat het praten erover toch kan helpen. Ik heb een paar maanden geleden ontdekt dat ik een chlamydia Infectie had. Aangezien ik al 3,5 jaar samen met mijn huidige vriend ben en ik er echt zeker van ben dat hij niet vreemd is gegaan moet het van hem gekregen hebben of in het jaar daarvoor wat dus betekent dat ik het 3-4 jaar heb gehad. Ik had eigenlijk nooit klachten behalve het gevoel dat ik soms een blaasontsteking had. Nou ben ik heel erg bang dat dit mogelijk mijn vruchtbaarheid heeft aangetast. Ik voel me ook zo dom dat ik eigenlijk nooit eerder een soa-test gedaan heb. Maar goed dat is achteraf.. </p><p>Ik vroeg me af of er misschien meiden zijn die ondanks een lange infectie toch zwanger zijn geworden? <br /><br />Heel erg bedankt voor het lezen van mijn verhaal!</p>
 
Wat vervelend zeg! Ik lees hier op het forum wel vaker dat meiden er pas laat (soms na meer dan 10 jaar) achterkomend dat ze chlamydia bleken te hebben. Je bent dus zeker niet alleen!
wat de infectie in jouw lichaam heeft gedaan weet je natuurlijk niet zonder onderzoek. Door chlamydia kunnen volgens mij ontstekingen ontstaan waardoor verklevingen in je eileiders kunnen komen. Gevolg is dat deze minder doorgankelijk worden of dicht gaan. Dat kunnen ze onderzoeken en volgens mij zelfs soms weer meer open maken met een Kijkoperatie (HSG). Natuurlijk hoeft het niet zo te zijn dat dit je vruchtbaarheid beïnvloed.
Belangrijkste is denk ik dat de infectie bestreden wordt. Tegen de tijd dat je een kinderwens hebt maar het na een tijd niet lukt kun je misschien dan er altijd nog voor kiezen om verder onderzoek te doen. 
Denk dat het verstandig is om te overleggen met je arts wat het beste is. 
 
Hoi hoi, ik kan je gelukkig een succesverhaal vertellen want ik ben inmiddels mama van twee kindjes. Mijn vorige vriend en ik gingen zo’n 10 jaar geleden uit elkaar. Niet lang daarna kwam ik erachter dat ik chlamydia had door allerlei vervelende klachten. Ben naar de huisarts gegaan en die vertelde mij dat de klachten erop wezen dat de infectie er waarschijnlijk al een tijd zat. Naderhand kwam ik erachter dat mijn ex-vriend vermoedelijk onze hele relatie (3-4 jaar) chlamydia heeft gehad en mij ook heeft besmet. Klachten kunnen pas veel later komen. Heb toen met de huisarts een heel gesprek gehad over vruchtbaarheid en die gaf inderdaad aan dat je verminderd vruchtbaar zou kunnen zijn geweerden, maar dat ze dat pas uitgebreid onderzoeken als zwanger raken nier lukt. Echter het feit dat je chlamydia hebt gehad moet je daarbij altijd in je achterhoofd houden. Ze gaan dat dus niet op voorhand al helemaal voor je uitzoeken. Ik was van onze beide kindjes vrij snel in verwachting na het stoppen met de pil en verwijderen van m’n spiraal dus heb dat dus gelukkig ook nooit hoeven laten onderzoeken.
Ik hoop dat dat bij jou ook het geval is, maar trek op tijd aan de bel bij de huisarts als zwanger worden bij jou niet vanzelf gaat. Veel succes!!
 
Ik heb het ook van mijn ex gehad. 3 jaar na het verbreken van de relatie kwam ik erachter. Ik heb geen seks gehad in de tussentijd, dus het moet van hem komen. 
Ik had moeite om zwanger te worden, en ik heb een HSG gehad. Dat is geen kijkoperatie. Ze spuiten via de vagina, baarmoedermond een vloeistof door je eileiders en maken dan een foto om te zien of de vloeistof door je eileider verspreidt. Dan is het dus doorgankelijk en zijn er geen verklevingen geweest. Ik had geen verklevingen en de vruchtbaarheidsproblemen bleken aan iets anders te liggen dat niks met de chlamydia te maken had. Inmiddels heb ik een dochter.
 
Hoihoi, 
Helaas nog geen positief verhaal maar ik wil toch graag mijn verhaal delen. In de zomer heb ik bloed laten prikken bij de huisarts omdat ik in 9 maanden tijd niet ongesteld ben geweest na het stoppen van de pil. Ik ben toen positief getest op CAT. Hierdoor een verwijzing gekregen om naar de fertiliteitsarts te gaan.  Pcos geconstateerd en positief getest op chlamydia. Nooit geweten dat ik chlamydia heb gehad en dus niet bekend hoelang ik het heb gehad. 
Inmiddels met ronde 4 bezig met clomid 100 zodat de eitjes kunnen rijpen. (Dit wordt nu niet gestimuleerd door de pcos) zodra wij 6 pogingen hebben gedaan, mag ik terug naar het ziekenhuis voor verder onderzoek voor eventuele verklevingen.
Groetjes
 
Hoi hoi, ik wilde hier ook nog even op reageren. Ik ben er vorig jaar achter gekomen dat ik chlamydia had. Ik heb er waarschijnlijk 4 a 5 jaar mee gelopen. Ik ben best depri geweest toen ik erachter kwam en was als de dood dat ik niet vruchtbaar zou zijn. Ik wil graag alleenstaande moeder worden, dus ik heb laatst onderzoeken gehad. Bloedtest en een schuimecho. Wonder boven wonder waren er geen antistoffen gevonden bij die bloedtest en tijdens de schuimecho liep het schuim gelukkig door m'n eileiders. Helaas wel heel weinig eitjes geconstateerd. Dit kan komen omdat mijn pil misschien nog niet helemaal is uitgewerkt. Ik hoop dat dat het is. Ik wilde mijn verhaal graag doen, omdat een langdurige chlamydia infectie niet altijd tot het ergste hoeft te leiden zoals ik ook had verwacht! Probeer positief te blijven? hoe moeilijk het ook is. Ik weet er alles van.
 
Terug
Bovenaan