CHLAMYDIA gehad en (misschien) onvruchtbaar???

Hallo allemaal!!

Misschien niet zo'n gezellig onderwerp zo op de vroege ochtend maar gisteravond in bed bekroop me ineens zo'n naar gevoel....
Ik heb jaren geleden een chlamydia infectie gehad. Voor mijn gevoel was ik er snel bij en ik kreeg ook direct medicijnen van de huisarts waardoor het binnen korte tijd ook weer verdwenen was. Nou weet ik dat je in principe onvruchtbaar kunt worden van zo'n infectie maar het risico wordt groter naarmate je er langer mee rondloopt. Waarschijnlijk zal het bij mij wel meevallen en dat zei de huisarts destijds ook maar toch...

Zijn er meiden die zoiets meegemaakt hebben en wat zijn de ervaringen? Ik begrijp dat dit wel aanleiding is om eerder dan normaal naar de huisarts te gaan en e.e.a. te laten onderzoeken als t zwanger worden niet wil vlotten? En wat als je onvruchtbaar blijkt te zijn, wat zijn de mogelijkheden om toch een kindje (van onszelf) te krijgen??

Oh, ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen/geruststellen....

Liefs en bedankt alvast!!
Lotte

hoi lotte

echt helpen kan ik je niet!!!!!
ik hoop in iederegeval at je gewoon vruchtbaar beb...

ik heb zelf een paar maand geleden z'n test gehad,
en oooooo wat was ik zenuwachtig,
maar gelukkig was alles goed!!!

dus hoop voor jou dat je gewoon zwanger kunt worden,hoe lang ben je al bezig dan??

xxxtam80

hoi hoi!

Toch bedankt voor je reactie hoor!!
We zijn pas in ronde 2 dus nog geen reden tot verontrusting hoor maar toch....

Ik kan voorlopig toch nog even niks ondernemen waarschijnlijk dus wacht maar geduldig af....

x

Hoi Lotte,

Ik weet hoe jij je voelt.
Ik heb 3 jaar geleden ook chlamydia gehad en met antibiotica is het weg gegaag.
De dokter zou toen ook dat ik niet onvruchtbaar was maar toch twijfel ik.
Ik ben nu pas bezig met ronde 1 dus ik wacht gewoon af.
Als ik na een half jaar nog niet zwanger ben dan bel ik de dokter op om te vragen
of ik eerder een test kan doen.
Ik zou me er maar niet te druk over maken.
Als de dokter toen heeft gezegd dat het geen kwaad kan dan zou ik daar maar vanuit gaan.
Succes in ieder geval.

Gr. Essie

Hai Essie,

Dank voor je reactie! Ik probeer me idd (nog) niet al te veel zorgen te maken maar zoals ik al eerder schreef; soms bekruipt me ineens zo'n beangstigend gevoel...
Voorlopig gaan we er maar vanuit dat t wel los zal lopen.
Het is voor jou dus ook de allereerste poging om zwanger te worden? Ik zag je namelijk nog niet in de NOD lijst staan?

Ik heb inmiddels trouwens ook wat gegoogled  en zoals in de meeste gevallen omschreven is kun je vaak via IVF toch zwanger worden al heeft de chlamydia schade aangericht. Het is afhankelijk van hoe lang je ermee rondgelopen hebt maar ze hebben t over jaren en dat is bij mij toch erg onwaarschijnlijk. Hoe dan ook, de kans dat je helemaal niet zwanger kan worden is sowieso heeeel klein!!

Succes en hopen dat we snel kunnen bevestigen dat we de chlamydia te snel af zijn geweest!!

Groetjes.

Ik heb het ook gehad en was er ook snel bij (denk ik, wet namelijk nog steeds niet wanneer ik geinfecteerd ben geraakt) met een antibiotica kuur moest het weg zijn. een half jaar later was ik meteen bij de eerste poging zwanger,..... dus misschien heb je hier iets aan!

sterkte

Terug
Bovenaan