Chlamydia gehad en nu zwanger

<p>Hoi allemaal, </p><p>Een tijdje terug ben ik er achter gekomen dat ik positief testte op Chlamydia (geen idee hoelang ik er rond mee heb gelopen). Uiteraard heb ik direct een antibioticakuur gehad. </p><p>Nu circa twee jaar later ben ik na 3 rondes zwanger geworden. Via via kwam ik terecht op een post over Chlamydia en zwangerschap en ik maakte me al direct zorgen. Ik las namelijk dat een kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heel groot is. </p><p>Wat is jullie ervaringen hiermee? Ben overigens pas net een kleine 4/5 weken zwanger. </p>

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik denk dat er altijd een kleine kans is op een BBZ, of je nu chlamydia hebt gehad of niet ;) Ik heb het zelf op mn 21e ook gehad en een succesvolle kuur gehad. Op mijn 25e voor het eerst zwanger geworden in ronde 3 en een gezonde zoon op de wereld gezet. Nu ondertussen 38+4 zwanger van ons tweede kindje (ook weer in ronde 3 gelukt) en tot nu toe ook geen problemen. Dit zijn mijn twee enige zwangerschappen geweest. Ik denk dat je erop moet vertrouwen dat je lichaam het goed blijft doen en dat er geen problemen komen. Ik zou niet te veel op Google gaan zoeken naar allerlei problemen en complicaties, want dan lijkt het net alsof zwanger worden of blijven haast onmogelijk is. Positieve instelling werkt het beste! ;)

Gefeliciteerd met je zwangerschap! 
Ik heb ook zo'n 4 jaar terug chlamydia gehad en ook anti biotica daarvoor gehad. Ik heb vorig jaar wel een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad maar de gynaecoloog gaf aan dat het niet kwam doordat ik ooit chlamydia heb gehad maar dit was gewoon dikke pech helaas. Zolang je geen pijn hebt en geen bloedingen hoef je je niet druk te maken.
Ik ben nu overigens alweer bijna 30 weken zwanger :) 

Dankjewel voor jullie reactie! 
@ Jamie, spannend je bent er bijna. Succes met je bevalling binnenkort. Fijn ook om te horen dat je succesvolle zwangerschappen gehad hebt. 
@ Laindey, wat leuk! Voor je het weet heb je een klein wonder in je armen! 
@ Gebruiker10102650, ik heb geen idee hoelang ik er mee gelopen heb. Had ook nergens last van. Nu eigenlijk ook niet en ben ook vrij rap zwanger geworden na 5 jaar een spiraal te hebben gehad. Laat ik maar van het positieve uit gaan en niet aan de vervelende scenario's denken. Mocht het wel gebeuren dan zie ik het dan wel weer. (Altijd makkelijker gezegd dan gedaan :)

Ik zou me echt geen zorgen maken. Bij een bbz heb je enorme klachten... vage testen, bloedingen en extreme buikpijn. Dit komt doordat het eicelletje ingenesteld is buiten de baarmoeder (zoals de naam al zegt).
Ik heb ook chlamydia gehad in het verleden en me hier echt nooit druk om gemaakt (ben nu 39 weken zwanger van nr 1). De reden dat je hier misschien net wat meer kans op hebt als je chlamydia hebt gehad, is omdat je eileiders door chlamydia verstopt kunnen raken en de bevruchte eicel dan de baarmoeder niet bereikt en blijft hangen erbuiten. Maar dit is denk ik echt eerder uitzondering en dus domme pech dan regel ;)

Terug
Bovenaan