Chlamydia

Zijn er achter gekomen dat we allebei Chlamydia dragen, m ´n partner en ik.
Ik ben zojuist bij de huisarts geweest en ik heb een kuur gekregen voor 7 dgn, 2 wkn daarna moet ik m ´n urine laten testen om te kijken of het er nog is.
Ik maak me enorm veel zorgen omdat tijdens de bevalling de baby besmet kan raken, longonsteking of een hele ernstige oogontsteking zei de huisarts.
Ik ben over 5 wkn uitgerekend en ik maak me nu zo ´n zorgen weet niet waar ik naartoe kan voor informatie of wat ik moet doen.
Ben zo bang dat ons wondertje waar we zolang naar uit kijken straks iets ernstigs heeft.

hoihoi,

jeetje zeg wat vervelend voor je. Hoe ben je er eigenlijk achter gekomen? Het schijnt dat vrouwen er jaren mee rond kunnen lopen voordat ze erachter komen en dat je er ook onvruchtbaar van kunt worden.
Wel goed dat je het nu iig voor de bevalling weet. Als ik jou was zou ik even een verloskundige/gyn bellen en vragen wat hun beleid is.
Je hebt best kans dat na de kuur je baby helemaal geen risico meer loopt op besmetting, of dat er een andere oplossing is.
Zelf ben ik drager van  de streptokok B bacterie en moet ik 4 uur voordat mijn baby geboren wordt antibiotica hebben gehad. Dan moet de  baby nog 2 dagen ter observatie in het ziekenhuis  blijven. Ik moet dus zowiezo in het ziekenhuis bevallen, maar volgens mij  zijn de risico's op besmetting dan erg klein.

Kortom, gewoon bellen met je zorgen, want er mee rond blijven lopen is niet prettig en hopelijk is de kuur voldoende om alle risico's weg te nemen.

Succes ermee!!!  

hoi hoi,

wat schrikken zeg, ben je daar niet op getest toen je net zwanger was? ik heb het ook gehad, weliswaar jaren geleden en ver voor mijn zwangerschappen maar na een kuurtje was het weg, ik hoefde nog geen eens terug voor een check up omdat volgens de arts de antibiotica altijd helpt.

succes

ps: gewoon de verloskundige bellen en het uitleggen,als hun niet direct het antwoord weten op je vragen dan weten ze vast wel een gynacoloog die dat wel weet, in ieder geval niet te veel googlen want daar kom je meestal de meest erge verhalen tegen.

ik weet het niet of ik daar op getest ben, ik weet wel dat er toen een bloedonderzoek is geweest naar geslachtsziektes maar of chlamydia daar ook bij zit.
het blijkt dat m'n vriend het al heel lang heeft maar dat ze nooit daarop stappen hebben ondernomen en nu hij bij een andere huisarts zit en toevallig naar de dokter moest waar hij nooit komt en die vroeg er naar en heeft nu een zware kuur gehad en vroeg toen hoe het met mij zat en ik daarom direct moest komen voor een kuur.

ik zal het vanavond ook tegen mn verloskundige zeggen zodat ze op de hoogte zijn en probeer me maar niet teveel zorgen te maken

Terug
Bovenaan