chocolade en haring

tja das geen fijne combi, maar wie weet zijn er meiden hier die het lekker vinden. apart eten vind ik wel erg lekker en ik vraag me dan ook af is dit eigenlijk slecht? ik weet van niets te veel, maar choco kan ik toch wel moeilijk laten staan hoor. 2 broodjes met hagelslag en vaak nog een reepje, soms nog wat meer.

ook las ik dat in de laatste 3 maanden van je zwangerschap het goed is vid te ten. nu vind ik zure haring wel lekker, maar das toch ook rauwe vis? (net asl zoute) en dat mag toch niet?
wie weet het?
 
Hoi!

Eet maar lekker haring hoor! Doe ik ook. Haring schijnt zelfs te werken tegen een postnatale depressie.
In mijn eerste zwangerschap gingen we speciaal ieder weekend even een zoute haring halen op de markt.

Een tijdje terug had iemand op het forum ook die vraag en die heeft toen het voedingscentrum geraadpleegd. En jawel...haring mag gewoon!

Smullen maar
 
Hoi hoi

Haring mag hoor, als hij zuur of zout is is ie niet meer rauw, hij is dan behandeld. Ook gerookte vis enz. mag je gewoon hebben. Voor zover ik weet moet je alleen niet te vaak mosselen eten. Maar eet maat lekker veel vette vis. Want het is goed voor de hersenontwikkeling van je kindje. En ja als je al wat verder bent in de zwangerschap zijn de hersenen al klaar, maar ze ontwikkelen zich steeds verder. Dus lekker blijven genieten van vis. Doe ik ook.

Groetjes Doortje 24.4 weken
 
volgens mij mag je in de zwangerschap gewoon chocolade eten, tuurlijk is té veel nooit goed!
Haring mag je ook gewoon eten, omdat die alleen maar heel vers in de vishandel liggen, 's ochtends vroeg gevangen zelfde dag verkocht idee. Maar ik heb het niet gegeten, het is en blijft 'rauwe' vis ik zou er heel voorzichtig mee zijn, als je een 'foute' visboer   treft die het niet zo nauw neemt met de 'keuringsdienst van waren' dan weet ik het  zonet nog niet.  Makkelijke bijkomstigheid voor mij is dan ook wel dat ik de geur van vis niet erg grappig vind tijdens mijn zwangerschap.

Groetjes Kirsten
35w5d
 
Terug
Bovenaan