Chorizo

Hallo allemaal,

Ik, die dacht, nog geen 1 eetregeltje te hebben overschreden... twijfel nu. Ben nu bijna 26 weken zwanger en ik heb gister van de albert heijn excellent Chorizo Worst gehad (die in die tapasschaaltjes zitten). Meer dan 40 gram kan het niet geweest zijn en in totaal heb ik het ook nog 30 minuten in de wok gebakken met allerlei andere ingrediënten.

Mag je dit eten? Ik lees heel veel tegenstrijdige berichten dus vanaf nu geen chorizo meer voor mij maar kan dit kwaad. Moet ik nu actie ondernemen (vk bellen) of moet ik me gewoon niet zo druk maken?

Weet iemand hier iets meer vanaf... of wat is jullie advies?

Groetjes,
Miepzzz

Ik zou me er niet te druk om maken hoor. ]zeker omdat je t ook gewoon gewokt hebt.
Eerlijk gezegd wist ik niet eens dat hier iets over gemeld staat.
Maar ja ik vind persoonlijk ook dat je je niet al teveel van alle eetdon ´t moet aantrekken.
Ik hou er heel veel rekening mee, maar soms kan er wat tussendoor schieten enne vroeger aten ze alles en wij leven ook nog!
Succes

Reneke

De beste tip die ik kan geven is: kijk op voedingscentrum.nl . Als het daar niet opstaat, kun je een mailtje naar ze sturen, je krijgt dan heel snel antwoord. Ik heb ook al een paar keer daar iets gevraagd, omdat je vaak in je omgeving tegenstrijdige berichten krijgt.

Succes!

ik eet regelmatig chorizo maar dan de broodbeleg variant.
Ik ben nogal een pietlut als het om broodbeleg gaat dus heb op dat gebied weinig te kiezen.
Maar ik maak mij er niet zo druk om.

Dit heb ik voor je gevonden:

Toxoplasmose
Om toxoplasmose te voorkomen, gelden de volgende adviezen, vanaf het moment dat je zwanger bent:

Eet vlees alleen als het door en door gaar is, of ingevroren is geweest bij een temperatuur van -20 °. Mijd broodbeleg van rauw vlees zoals chorizo, ossenworst, filet americain, biefstuk, tartaar en rauwe rosbief.
Draag handschoenen bij het werk in de tuin.
Was groenten goed, vooral als je ze rauw eet. Er kan besmette aarde aan zitten.
Laat bij voorkeur een ander de kattenbak schoonmaken. Kan dat niet, draag dan handschoenen. Verschoon de kattenbak elke dag, om te voorkomen dat de parasiet in de kattenbak actief wordt.
Listeriose
Om listeriose te voorkomen gelden de volgende adviezen, vanaf het moment dat je zwanger bent en liefst ook als je zwanger wilt worden:

Mijd rauwe melk en producten die hiervan gemaakt zijn, zoals rauwmelkse Franse kaas. Er staat dan op het etiket: au lait cru. Mijd ook blauwgeaderde schimmelkaas, zoals roquefort, tenzij je de kaas goed verhit.
Wees voorzichtig met paté, koude schotels en producten van de traiteur.
Zet de ijskast op een hoge stand om de bacteriegroei te vertragen. Hang er eventueel een thermometer in. Een temperatuur van 4 tot 7 ° Celsius is veilig.
Bewaar bederfelijke voeding koud en kort. Verhit bij twijfel de voedingsmiddelen door en door.
Wees voorzichtig met rauwe producten.

Lijkt me duidelijk..... Niet meer doen....

Liefs L81

Terug
Bovenaan