Goedemorgen
Ik ben weer terug van het ziekenhuis.
Vandaag heb ik die chromesoomonderzoek.
Vanochtend om 8:00 uur was ik al daar, was er druk in de wachtkamer van bloedafnamen.
We werden pas om 8:30 geholpen.
Ik zag die vrouw met een rij stickers lopen daar werdt je gewoon naar van.
Toen werden we naar binnen geroepen eerst mijn man en toen ikke.
Die vrouw zette de buisjes in zo ’n bakje neer en ik zag er 6 staan dus ik dacht van ooo dat valt wel mee.
Ik vroeg haar dus is dat alles nee zegt ze er worden nu 12 buisjes bloedafgenomen.
Nou mijn gezicht zag vertrok helemaal.
Dus ik vroeg aan haar als ik mocht liggen, want dit was te veel van het goede voor me.
Ze was maar aan het tappen en tappen en nog eens tappen.
Op een gegeven moment wou het bloed amper komen.
Vindt je het gek na 11 buisjes al.
Toen het 12de buisje vol was zag ik er zo bleek uit en voelde me leeg.
Toen moest ik nog een sapje drinken, men noemt dat daar sinasappelsap en zo moest het ook proeven volgens hun, dus NOT.
Het smaakte vies en bitter je kwam er van aan het kokhalzen ( sorry voor het woordtje ).
Vanmiddag om 14:45 uur moet ik weer terug komen om nog 1 buisje bloed af te nemen.
En dan is het onderzoek klaar.
Bij mijn man hebben ze maar 1 buisje bloed afgenomen.
Die had meer geluk dan mij.
Tevens moet je een dieet doen na het sapje.
Dat dieet houdt in je mag als ontbijt na het prikken hebben 1 á 2 sneetjes brood ( of beschuit ), besmeerd met room ( boter ) en jam of vruchtenhagel.
En als Lunch mag je hebben 1 á 4 sneetjes brood ( of beschuit ), besmeerd met room ( boter ) en jam of vruchtenhagel en eventueel 1 appel. Thee en koffie zonder melkproducten zijn onbeperkt toegestaan.
Het onderzoek duurt 6 uren. Tussendoor mag je gewoon naar huis toe tot. Nadat alles klaar is mag je gewoon weer alles eten.
Voordat je aan het onderzoek begint de dag er voor moet je vanaf 24:00 uur nuchter zijn Je mag daarna niks meer eten en drinken behalve water.
Dus dat is het onderzoek een beetje hoe het die dag verloopt.
Ik ben blij als het voorbij is.
Liefs
Cindy
Ik ben weer terug van het ziekenhuis.
Vandaag heb ik die chromesoomonderzoek.
Vanochtend om 8:00 uur was ik al daar, was er druk in de wachtkamer van bloedafnamen.
We werden pas om 8:30 geholpen.
Ik zag die vrouw met een rij stickers lopen daar werdt je gewoon naar van.
Toen werden we naar binnen geroepen eerst mijn man en toen ikke.
Die vrouw zette de buisjes in zo ’n bakje neer en ik zag er 6 staan dus ik dacht van ooo dat valt wel mee.
Ik vroeg haar dus is dat alles nee zegt ze er worden nu 12 buisjes bloedafgenomen.
Nou mijn gezicht zag vertrok helemaal.
Dus ik vroeg aan haar als ik mocht liggen, want dit was te veel van het goede voor me.
Ze was maar aan het tappen en tappen en nog eens tappen.
Op een gegeven moment wou het bloed amper komen.
Vindt je het gek na 11 buisjes al.
Toen het 12de buisje vol was zag ik er zo bleek uit en voelde me leeg.
Toen moest ik nog een sapje drinken, men noemt dat daar sinasappelsap en zo moest het ook proeven volgens hun, dus NOT.
Het smaakte vies en bitter je kwam er van aan het kokhalzen ( sorry voor het woordtje ).
Vanmiddag om 14:45 uur moet ik weer terug komen om nog 1 buisje bloed af te nemen.
En dan is het onderzoek klaar.
Bij mijn man hebben ze maar 1 buisje bloed afgenomen.
Die had meer geluk dan mij.
Tevens moet je een dieet doen na het sapje.
Dat dieet houdt in je mag als ontbijt na het prikken hebben 1 á 2 sneetjes brood ( of beschuit ), besmeerd met room ( boter ) en jam of vruchtenhagel.
En als Lunch mag je hebben 1 á 4 sneetjes brood ( of beschuit ), besmeerd met room ( boter ) en jam of vruchtenhagel en eventueel 1 appel. Thee en koffie zonder melkproducten zijn onbeperkt toegestaan.
Het onderzoek duurt 6 uren. Tussendoor mag je gewoon naar huis toe tot. Nadat alles klaar is mag je gewoon weer alles eten.
Voordat je aan het onderzoek begint de dag er voor moet je vanaf 24:00 uur nuchter zijn Je mag daarna niks meer eten en drinken behalve water.
Dus dat is het onderzoek een beetje hoe het die dag verloopt.
Ik ben blij als het voorbij is.
Liefs
Cindy