chronisch verkouden help!!!!!!!

A

Anoniem

Guest
Hallo Moeders,

Mijn zoontje van bijna een jaar is vanaf oktober verkouden, snot neus niezen , hoesten en noem maar op. Dan ineens is hij er 2 dagen vanaf en denk ik hoi we zijn er door heen en dan de volgende dag is hij weer zo vol snot ontstoken ogen e.d.
 Ik heb al vanalles geprobeerd wat er voor die kleintjes voor handen is. Ook qua voeding en vitamine krijgt hij voldoende. Ook krijgt hij nog 2 flessen per dag met nutrilon 3.
ik ben al meerdere malen bij de huisarts geweest maar die zegt dit is een normaal beeld van een kindje die naar een kinderdag verblijf gaat en hij heeft gevoelige luchtwegen en van het voorjaar gaat het over. Nu de laatste keer bezoek van de huisarts heb ik een pufje gekregen met zo`n maskertje omdat hij wederom zo benauwd is en de hele dag met zijn mondje open loopt om genoeg zuurstof te krijgen, ik merk dat hij het zelf ook irritant vindt. zeker als ik de hele dag met een papiertje achter hem aan loop om de snot af te vegen zodat het niet overal aan gesmeerd wordt. zijn temperatuur loopt echter niet meer op dan 37,8.
ik vind het gewoon zielig dat men name snachts hij het zo benauwd heeft en steeds wakker wordt van het hoesten, gelukkig haalt hij zijn slaap overdag in want hij maakt overdag ook nog twee keer een slaap van minimaal 2 uur. nu ligt hij ook al te slapen van 11 uur tot 2 uur. Smorgens moet ik eerst de aangekoekte snot van zijn gezichtje/neus weken om hem een beetje toonbaar te maken.
ik ben een beetje ten einde raad, is het niet tijd voor een antibiotica??? of maak je daarmee juist zijn weerstand kapot.
herkend iemand dit en misschien al moeders die een ouder kindje hebben??? gaat dit echt over????
voor de rest doet hij het prima hoor hij mag wat zwaarder worden want door al dat gesnotter eet hij wel slecht en was hij 200 gram afgevallen na het laatste bezoek van het consultatiebureau terwijl hij gemiddeld 400 gram had moeten aankomen.

groet Bonus ( ps. ik neem ook steeds de verkoudheid van hem over pff)

Hoi Bonus,

Ik heb er bij mijn dochtertje gelukkig geen ervaring mee. Maar ik ben juf en kom dus de nodige virussen in mijn werkgebied tegen.
Het is inderdaad zo dat kinderen elkaar vaak aansteken. En aangezien er van het verkoudheidsvirus er niet 1 maar een heleboel verschillende zijn, raak je dus ook snel verkouden.
Maar als jouw kindje al vanaf oktober verkouden is dan zou ik toch echt wel aan de bel trekken. Als je huisarts niks wil geven of je naar je gevoel niet serieus neemt, ga dan verder. Misschien is een bezoekje aan de KNO arts wel heel verhelderend. Ik zou in ieder geval op zoek gaan naar de oorzaak. En dan niet omdat hij naar het KDV gaat.

Succes ermee.
Groetjes Anninas

Hi Bonus,

Mijn dochter is ook vaak verkouden. Dit komt volgens mij bij haar door de creche. Want met de kerst hadden we twee weken vakantie en is zij niet naar de creche geweest. En wonderbaarlijk was ze bijna niet snotterig.
Maar ik heb neusspray, zo'n dingetje om haar snot uit haar neusje te krijgen, vsm druppels thuis liggen en gebruik ik regelmatig.
Nu zat van de week haar slijm erg vast, ben bij de etos geweest en heb daar bisovon meegenomen. Daar komt het slijm los van, en kan ze het op hoesten. (werkt!). Ook gaven ze bij de etos aan dat er van de vsm een soort antibiotica kuur was. (geen idee hoe het meer heet.) Misschien is dit nog iets voor je. En anders zou ik idd ook verder willen kijken.(kno arts)

Veel succes ermee.
En vertrouw je gevoel.  

Groetjes, Marije
mv Sofie, 8,5 maand  

Terug
Bovenaan