Chronisch verkouden?

Hallo allemaal,

Mijn dochter (5 maanden) heeft koemelkallergie en krijgt Nutramigen flesvoeding. Het gaat op zich prima met haar maar al sinds ze één maand oud is, is ze continu verkouden/snotterig. Is haar allergie hier de oorzaak van of zou het iets anders zijn? En is er iets aan te doen? Neusspray heb ik een tijdje geprobeerd maar lost niets op. Kun je natuurlijk ook niet blijven geven.

Ik check het binnenkort ook nog bij de arts, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen/tips. Bedankt en groetjes!
 
Hoi Daphne,

Het kan door de allergie komen soms gaat de allergie gepaart met astma. Mara heeft gelukkig alleen last van de allergie. Maar als ik op mijn werk om me heen kijk zie ik dat veel kinderen die een (met name koemelkallergie) hebben ook klachten als verkoudheid en piepen, verstopte neus en slijm hebben.

Of het bij jou kindje ook daar door komt weet ik natuurlijk niet ben geen arts maar het komt dus wel regelmatig voor.

Groetjes joyce mama van Mara
 
Hoi daphne,

Mijn dochtertje is ook heel erg lang verkouden geweest. Ben uiteindelijk maar naar de huisarts geweest. Toen kreeg ze een kuurtje en sindsdien heeft ze nergens last meer van.
Ja af en toe, maar dat gaat dan zelf en snel weer over.

Groetjes Laura
 
Hoi,
Mijn zoontje heeft ook koemelkallergie en dit gaat bij hem inderdaad ook gepaard met eczeem en luchtwegaandoening. Officieel spreken ze voor 't eerste jaar nog niet van astma, maar 't gaat hier wel om een astmatische aanleg.
Hij heeft er echt bij vlagen last van. Op dit moment gaat alles heel goed. Soms heeft hij 't benauwd, hoest hij veel, is hij zonder aanwijsbare oorzaak snotterig, etc. Dan weer steekt z'n eczeem de kop op... Echt vervelend.
Wij krijgen van die inhalers voor z'n luchtwegproblemen en hormoonzalf voor z'n eczeem, maar beide probeer ik tot een minimum te beperken, want ook daar lijken ze op een gegeven moment immuun voor te worden.
Ik zou dus inderdaad gerust eens je verhaal aan de huisarts voorleggen, want deze dingen gaan heel vaak hand in hand!
Succes!
Groetjes, Lies
 
Hoi,

Mijn zoontje heeft sinds zijn 2 maanden last van verkoudheden, chronische oorontstekingen en alles wat daarbij komt kijken. Hij had ook bijna elk weekend koorts. Ik zat elke vrijdagmiddag bij de huisarts en werd altijd afgescheept met: verkouden, hoort erbij, het is een crechekind. Toen hij 10 maanden was heb ik een doorverwijzing gevraagd want het was niet meer doen. De neusspray hielp voor geen meter...hij hoeste trouwens ook veel...hij sliep niet/slecht, had altijd oorontstekingen, koorts, verkouden etc. Ik ben bij een kinderarts terecht gekomen en via haar weer bij de KNO arts. Hij had na een halve minuut gezien dat de neusamandelen te groot waren en dat er erg veel oud vocht achter oren zaten. Afgelopen 6 juli (hij was toen ruim 11 maanden) is hij geopereerd aan zijn amandelen en heeft buisjes in de oren....en echt...het is bij ons een wereld van verschil. Eindelijk een lachtend en slapend kind. Hij is altijd vrolijk en is gezellig!!

Ik wil hiermee echt niet zeggen dat dit ook bij jullie is natuurlijk...maar dit zijn onze ervaringen.

Heel veel sterkte en succes!!

groetjes
Esther
 
Terug
Bovenaan