chronisch verkouden

Mijn zoontje (bijna 2 jaar) had zijn eerste verkoudheid te pakken toen hij ongeveer 3 maanden oud was. Sinds die tijd zijn we al 4 penicillinekuren en een operatie (neusamandel + buisjes) verder. Het lijkt wel of hij chronisch verkouden is. Het ene moment dat het goed en het andere moment loopt hij continu met een snotneus rond en heeft hij 's nachts een vervelende hoest. We hadden gehoopt dat hij na  de operatie op zou knappen en minder verkouden zou zijn, maar helaas.
Zijn er ouders op dit forum, wiens kind ook chronisch verkouden is en hebben jullie misschien tips hoe dit te doorbreken is, want ik voel me soms zo machteloos.  

Gr. Angie  
 
Hoi Angie,

Kan het misschien zijn dat je zoontje allergisch is en daardoor verkouden? (huisdieren of stof?)   Misschien de moeite waard om te latne testen.

Verder kan ik alleen maar 2 homeapatische middeltjes aanbevelen die bij Lotte's verkoudheden altijd werken:
Plantabioticum ( Nysykind forte) van VSM
en Tussakind hoestsiroop   ook van VSM

Ik heb met beiden hele goede ervaringen

veel sterkte en succes.
groetjes
Desiree
 
mijn zoon van 3 1/2 is ook altijd verkouden. Ook zijn keelamandelen zijn geknipt maar helaas mocht dat ook niet baten. Hij krijgt medicijnen voor astma en loopt bij een astmaverpleegkundige. Die nare hoest heeft hij ook steeds af en toe denk je weleens dat er straks twee longetjes eruit komen of zo. Naarmate hij ouder werd ging het beter, maar je merkt de symtomen dat het er weer aan zit te komen wel weer. Hij gaat uit zijn mondje ruiken en begint een dag later verschrikelijk te hoesten. Ik koop dan direct hoestdrank en een neusspray en maak het hem zo comfortabel mogelijk. Veel drinken laten en zacht voedsel (hij krijgt nl. keelpijn door het hoesten) 's nachts wil ik hem nog weleens een zetpil geven.
Groetjes Ellen
 
hey,

Wat vervelend allemaal met die kids van ons.
onze Huub HAD voor een half jaar geleden ook van alles.
Bijna altijd verkouden, astma, rode ogen van allergien, eczeem.
Via via ben ik terecht gekomen bij Marjo Jordans in Wanroy (Noord-Brabant)
Zij is accapuncturiste en zij heeft Huub eigenlijk vrijwel overal vanaf geholpen, zij werkt bij kleinere kindjes niet met naaldjes maar met hele kleine stroomstootjes en kruidenpleisters.
daardoor gaat de energie in het lichaam beter stromen en gaat alles beter werken.
Het klinkt misschien raar maar het werkt echt....
Met Huub zijn we zo vaak bij de HA geweest en kreeg hij zo vaak medicatie dat ik het niet meer verantwoord vond om het zoveel te geven.

Huub heeft nu 5 behandelingen gehad en het gaat kei goed met hem.
het is gewoon een ander kindje, erg vrolijk, actief, zit kortom erg goed in zijn velletje.
Nu hoeft ik niet meer terug, ze is erg tevreden over hoe hij het doet.

Als jullie willen kijken kun je googlen naar Marjo Jordans daar vind je een site over haar.

Succes ermee.
Groetjes mamavan HUUb
 
Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal jullie heel even bijpraten. 4 Weken geleden had mijn zoontje over zijn hele lichaam weer enorme last van eczeem. Wij zijn toen opnieuw naar de dermatoloog geweest en hebben toen het middel Fenistil voorgeschreven gekregen. Sinds ons zoontje dit middel gebruikt, heeft hij geen last meer van zijn verkoudheid en ook zijn snotneus is als sneeuw voor de zon verdwenen. Voor het eczeem heeft het middel nog niet echt geholpen, maar daar hebben we inmiddels een andere zalf voor gekregen, genaamd Protopic. Deze zalf heeft dezelfde werking als hormoonzalf alleen het verschil is, dat  deze zalf hormoonvrij is.  Hopelijk werkt dit middel wel.  

Gr. Angie  
 
Terug
Bovenaan