Chronisch verkouden

Hi Ladies,

Onze zoon van nu ruim 7 maanden is eigenlijk al zo lang als ik me kan herinneren chronisch verkouden.
Hij ademt zwaar (het valt ons inmiddels al niet eens meer op) en hoest regelmatig. Hij hoest bijna altijd eerst een tijdje als hij wakker wordt of zelfs in zijn slaap.
Soms wordt het iets erger en heeft hij een (aangekoekte) snotneus.
Ik ben echt n beetje bang voor astma of iets dergelijks. Dat het zo'n zorgenkindje wordt dat overgevoelig is voor van alles en nog wat.
Volgens mijn huisarts komt het door het kinderdagverblijf; ze heeft hem onderzocht (hij grijpt regelmatig naar zijn oortjes) en hoort wel 'gereutel'maar volgens haar zit het hoog (?) en is het niet echt iets om me zorgen over te maken. Ook de CB arts maakt zich geen zorgen en wijt het aan het kinderdagverblijf.
Ik vind het toch gek. Het is nl. nooit weggeweest tussendoor, dus het is volgens mij niet zo dat hij telkens aangestoken wordt.Het is echt chronisch.
Wie kent dit of heeft dezelfde ervaring?

Thanx!

Bolbuikie

Vorige week heb ik een stukje geplaatst met de titel Happy weazer / blij hijgertje. Zoek dat maar even op. Ik denk dat je je dan een stuk geruster voelt.

Lukas heeft exact hetzelfde en omdat hij een tijdlang extreem benauwd is geweest zijn we ook verwezen naar de kinderarts. Zij opende met de zin 'hebben jullie er last van of anderen? En dat is precies wat het is. wij horen het al niet meer.

Lukas is sinds oktober verkouden en gaat ook naar het kdv. Deze symptomen kunnen heb ik begrepen wel anderhalf jaar aandhouden. Maar ik hoop toch met het mooie weer...

Annemieke

hoi!
Vreemd dat er zo laks op wordt gereageerd door ha. Wat dat betreft ben ik echt blij dat ze hier niet zo nuchter zijn als in NL. Ik vind dat je beter iets te veel kan onderzoeken dan helemaal niet, maar goed daar ging het helemaal niet over. sorry (even afgeven op het zorgsysteem in NL!! )

Milo is astmatisch. Bij het kleinste verkoudheidje begint ie te piepen. Hij is nu ook al weer 4 dagen aan de pufjes. Je hoeft trouwens echt niet bang te zijn dat het een 'zorgenkindje' wordt hoor; wij zien het nu aankomen en weten wat we er aan moeten doen, verder is met astma heel goed te leven! Het is alleen wel belanrgijk (althans voor ons) dat de diagnose gesteld wordt zodat je er iets aan kan doen. Het is heel simpel, ze geven je gewoon een puffertje en een buis mee en hup in 3 seconden ben je klaar.

Vergeet niet dat het voor hem heel erg vervelend is. Het feit dat jullie eraan gewend is (en hij hoogstwaarschijnlijk ook aangezien hij niet anders is gewend) betekent natuurlijk niet dat het leuk om is met moeite te ademen! Wat zal hij opgelucht zijn als hij weer goed kan ademen! Hij zal er nu vast niet om huilen ofzo, zoals je zei is hij sinds de geboorte chronisch verkouden dus niets anders gewend, maar gun je hem niet het vrije ademen zonder piepen en zonder hoesten??

Ik zou echt de ha blijven vragen totdat er iets aan gedaan wordt, of anders een 2nd opinion bij iemand vragen. Het is tenslotte niet normaal dat een kindje zijn hele leventje al verkouden is en in NL wordt je enorm vaak weer naar huis gestuurd zonder oplossing!!

Ik wens je veel succes!
liefs Stephanie

Dat is wel vervelend kan met het wel voorstellen.
Heb je nog nooit iets gekregen dan?
Jaimey was ook vanaf oktober bezig en sinds 3 weken heeft hij het niet meer.
Hij had eindelijk een peneciline kuur gekregen, naar een paar keer naar de dokter te zijn geweest.
Elke keer als we daar kwamen dan zat het niet in zijn longen maar hoog.
Hij had er wel last van, want hij sliep niet goed en werdt ook midden in de nacht wakker.

Ik hoop voor jullie dat het weer over gaat, misschien als het mooie weer een beetje aanhoudt.

groetjes kaat

Thanks voor de reakties.
Ondanks dat het lijkt alsof hij er niet echt veel last van heeft (is een echte blijerd!), vind ik t toch niet helemaal normaal dat jij ALTIJD verkouden is en hoest en ga ik nog eens doorvragen.Er werd gezegd dat het nog te vroeg was om (eventueel)astma te constateren..ga er toch nog eens achteraan...dan heb ik er in ieder geval alles aan gedaan en anders leg ik me er bij neer dat het er 'nu eenmaal bij hoort'bij sommige kindertjes..
Bedankt meiden!

Groetjes Bolbuikie

Terug
Bovenaan