Chronisch ziek

Hoi,

Wij hebben een heerlijk ventje van 11 maanden oud die inmiddels al 6 weken diarree heeft en op en af ziek is of spuugt. Diarree is er elke dag, maar het spugen wisselt. Zoals wij het zelf zeggen lijkt elke maaltijd Russisch roulette, behalve z’n boterham en fles tussen de middag. Zijn er mensen die dit meegemaakt hebben of herkennen? We zijn inmiddels een beetje radeloos waar we dit moeten zoeken.

Vaak is hij 2 dagen echt niet fit, dan weer 2-3 dagen prima in orde en zo door al een aantal weken. Spugen wisselt, soms een dag waarop alles er uit komt, soms enkel 1 maaltijd en soms spuugt hij niet. Hij is wel vrolijk 90% van de tijd. Na overleg met de huisarts mogen we nu een ontlastingsonderzoek doen voor evt darmparasieten, maar als dit schoon is weten we het echt niet meer. Twee weken geleden heeft hij een aantal dagen antibiotica gehad om te kijken of dit iets deed, maar ook zonder effect. We zijn niet op vakantie geweest, hij krijgt niets anders te eten dan voorheen en we geven probiotica bij. Hij heeft al een aantal tanden door, maar naar mijn weten veroorzaken tanden niet het beeld wat wij hebben
 
Hoihoi,

Heel herkenbaar. Bij ons is het eten ook Russisch roulette. Ons zoontje valt hierbij ook enorm veel af en groeit slecht, ook loopt hij achter in ontwikkeling.
Ons zoontje is ook bijna altijd vrolijk, eigenlijk precies zoals je beschrijft. Is dit ookal vanaf de geboorte?

Helaas kan ik je niet helpen met tips. Wij zijn nu al bij het 3e ziekenhuis en hij wordt overmorgen opgenomen en zal dan sondevoeding krijgen om aan te sterken. Ik hoop dat het bij jullie snel beter gaat en niet zo ver komt.

Dan nog is het soms fijn om erkenning te hebben. Wij vinden weinig mensen waarbij hun kindje het zelfde heeft. Veel sterkte voor jullie
 
Terug
Bovenaan