Chronische endometritis oorzaak miskramen

<p>Dag allemaal,</p><p>Binnen 2 1/5 jaar vijf keer zwanger geweest, allemaal vroegtijdig afgebroken rond 6 weken. In NL allemaal onderzoeken gehad, ook middels een professor in het AMC, maar er mankeerde mij niets zeiden ze. Het voelde niet goed, ben naar een kliniek en Duitsland gegaan en die geloofde die pech niet. Na een relatief simpel onderzoek zijn ze erachter gekomen dat ik ‘chronische endometritis’ heb, een ontsteking aan mijn baarmoederslijmvlies en een fikse ook! Ik ben nu bezig met de tweede antibiotica kuur, de eerste was helaas niet voldoende. Nu goede hoop dat deze kuur de onsteking weg zal nemen en dan is mijn baarmoeder klaar voor een nieuwe zwangerschap. Zijn hier meerdere dames bekend mee? <br /><br /></p><p>Ik ben heel erg verdrietig geweest dat NL zegt alles is goed, mij 2 jaar lang aan ‘t lijntje hebben gehouden en Duitsland vindt zo makkelijk de verwachte oorzaak hiervan. Uiteraard ben ik blij dat ik de stap heb gezet, maar het voelt wel alsof we 2 jaar stil hebben gestaan. </p>

Jeetje! Ik heb sowieso het gevoel dat NL heel erg achterloopt in dit soort onderzoeken en vooral het schemaatje aan houden wat ze van de verzekeringsmaatschappijen hebben gehad. Maar dit is toch wel heel erg en blijkbaar te verhelpen met een 'simpele' antibiotica kuur. Ik wens je sterkte en hoop dat de ontsteking snel weg is zodat je snel een goede zwangerschap kunt hebben. Ken helaas meer van dit soort verhalen..

jeetje wat erg! gelukkig zijn ze er in Duitsland achter gekomen maar wel vreselijk dat ze dit niet zagen in Nederland! Goed dat je toch naar daar bent gegaan om je verder te laten onderzoeken! ik hoop echt voor je dat je zwangerschap hierna goed gaat

Hi ik heb gister de uitslag gekregen en loop na herhaalde miskramen en een miskramen onderzoek ook in Duitsland en ik blijk dit nu ook te hebben.  Slik nu de antibiotica en ben op zoek naar vrouwen met ervaring hierin. Ben zo blij dat ik via Google je bericht vond en heb meteen ingelogd op dit forum. Ik kom heel graag in contact met je. Hoe gaat het nu met je? Heb je nu groen licht voor weer proberen enz. 

Ik hoop zo dat je dit leest

@angeladef wat een rollercoaster heb je in gezeten! Wat fijn dat dit nu aan het licht komt en je nu hopelijk wel een gezonde zwangerschap mag gaan hebben!
Heb je ook klachten van de chronische endometritis? Zo ja waaraan kun je dit herkennen? Ik heb nu ook drie miskramen in een jaar gehad. Waarbij het vruchtje rond de zes weken stopt met groeien. Wij hebben al wel twee gezonde zwangerschappen gehad 12 en 10 jaar geleden. 

Hi Dames 
Ik heb uitslag van de controle en helaas... het is nog niet weg. De waarde was 9 en is nu 7 en moet onder de 3 komen. Een hele fikse is bijvoorbeeld 15. Boven de 10 is het zwaar verhoogd dus met waarde 9 was het randje. Vorige week nog arts gesproken en die zei dat hij dacht dat met de 2 weken doxyline het voor een zekerheid van 75% weg zou zijn. In een enkel geval kan het zijn dat de waarde zelfs verhoogd is en dat is een teken dat het lijf dus heeft gereageerd op de antibiotica maar ipv  waarde naar beneden dan naar boven is gegaan. Soms doet het niks. Nu heeft het dus wel wat gedaan maar had ik dan eerder waarde 4 verwacht en dan nog een 2de kuur. Nu dus alsnog 2de kuur en weer controle en hopen dat het weg is. Er is eigenlijk geen behandeling indien het niet weg is. Nou ja die is er wel als het na die 2 verschillende kuren met 3 verschillende antibiotica soorten niet weg is dan zetten ze je op de prednison. Nu komt dit dus bijna nooit voor. Is ook geen pretje. Zit toch wel in de stress. Ben wel verdrietig met dit resultaat. Zit nu bij apotheek voor 2de kuur. In feite had ik groen licht voor aankomende maand omdat de 2de kuur geen antibiotica zijn die schadelijk zijn voor zwangerschap. Heb deze vraag met dit resultaat nog maar eens uit gezet. Wellicht dat de arts daar dan nu anders over denkt.

Voor de vrouwen die willen weten wat mijn klachten waren:
Veel lichte steken rondom buik. Eigenlijk alles waarvan je denkt o dat zal de ovulatie zijn of opgeblazen gevoel van eten, stress , ongesteldheid eigenlijk van alles verzin je er wel onder het is ook niet echt duidelijk want het staat bekend om hele a symfonische klachten. Spotting is een voorbeeld e  daar had ik ook zeer zeker last van. Ik had de laatste tijd bij het opstaan ook een drukkend gevoel bij het plassen alsof mijn blaas de hele nacht op spanning had gestaan en dan ging ik ook een soort van die druk eraf persen. Dat zijn dus nu achteraf een soort van lichte weeën (achtig gevoel) en dit past ook in dit beeld. En ik maar denken dat ik een luie blaas begon te krijgen... not! Verder is de miskraam kans 40 procent. Ook is hier veel over bekend bij koeien dat die dus lastig zwanger worden. De omgeving is niet geweldig voor het innestelen. Ik heb dus ook licht bloed verlies steeds gehad in die prille zwangerschappen. Je gaat in NL snel denken aan je progesteron peil. Als je al zwanger bent dan neemt de infectie de zwangerschap over en je baarmoeder staat sowieso op gevecht stand dus die staat ook in een soort aanval stand. Daarom is zwanger blijven met een verhoogd plasma dus lastig. Het komt vaak voor na een lastige bevalling waarbij de ingang lang is open geweest. Ik heb 2 uur moeten persen want ik had geen pers weeën en de placenta kwam niet mee dus is deze operatief verwijderd. Dan komt er dus van buiten want naar binnen. Het is een lichte niet acute ontsteking die niet in het voorbeeld is te zien. Het enige hoe je hier achter komt is die een hysteroscopie want dan zien ze het slijmvlies van kleur en dat zie je niet op een echo. Dat is dan (licht) rood ipv roze. En door een bioptje af te nemen. Die controle viel me overigens ontzettend mee want dat afnemen heb ik niks van gevoeld.
Hoop jullie van wat antwoorden te hebben voorzien en ja ik ben heel blij met Cuypers en Cuypers in duitsland. Ontzetten veel is vergoed bij de VGZ en hij behandelt echt de mens en niet de bloed waarde of de gemiddeldes die volgens de vakliteratuur worden aangehouden. 
Mijn amh waarde is wat laag voor mijn leeftijd dus als ik over 9 maanden als de infectie weg is nog niet zwanger ben wilt hij dat ik terug kom. Eventueel starten we dan ivf op om dan de embryo's te kunnen testen want zwakkere eitjes vinden een infectie omgeving überhaupt moeilijk. 

Terug
Bovenaan