Chronische stress?

<p>Mijn vriend en ik zijn nu bijna een jaar bezig om te proberen zwanger te worden. Ik ben al in het ziekenhuis geweest en er zijn geen medische oorzaken gevonden (zaad nog niet getest) waardoor het niet zou kunnen lukken.</p><p>Na 12 maanden mogen we mijn vriend zijn zaad ook laten testen maar het begint me meer en meer te dagen dat ik waarschijnlijk last heb van chronische stress. </p><p>Mijn lichaam laat het denk ik niet toe om zwanger te worden.</p><p>Nu ben ik erg benieuwd, zijn er hier meer mensen die er last van hebben? Waarbij het gelukt is om dit te verbeteren en uiteindelijk wel zwanger zijn geraakt?</p><p>Ik merk dat ik erg teleurgesteld ben in mezelf en dat ik me dus blijkbaar niet goed kan managen, het is dus mijn schuld dat het niet lukt. Zo voelt het nu en dat is behoorlijk rot, wat ook weer niet helpend is voor mijn stress levels natuurlijk :)</p>

Heel erg herkenbaar! Wij zijn ook al een jaar bezig en ik baal er zo van dat het niet lukt! :( Elke maand weer een teleurstelling als ik wéér ongesteld wordt. Mijn vriend z'n zaad hebben ze al nagekeken en dit is gelukkig goed. Nu heb ik zoiets van, oké het ligt dus aan mij. Zo erg onzeker. Nu dus verder onderzoeken doen bij mij, moet de afspraak nog maken maar het is gewoon kut dat het niet zo makkelijk gaat.

Balen is dat he :( En ook omdat je er jezelf nog rotter door gaat voelen want ja, het ligt iig niet aan je vriend. Lekker makkelijk hebben die het trouwens LOL :D 

Heb jij verder een regelmatige cyclus? 

Ik heb er geen ervaring mee maar als ik lees dat je stress hebt dan zou ik daar sowieso wat mee doen. Stress is op geen enkele manier goed voor je. Ik snap wel dat het er (soms) is, dat heb ik zelf ook wel eens en vrij normaal. Het moet alleen in balans zijn. Dus ga eens na hoe je dit voor elkaar kan krijgen. Misschien helpt sporten, me time, meditatie, acupunctuur of een massage. Zijn maar ideeën. Als je hoofd wat rustiger is, lijkt me dat altijd winst. Sterkte! 

Ja erg balen. Mijn cyclus is gelukkig wel regelmatig, daar zou het niet aan kunnen liggen (denk ik?) :( Ja vet frustrerend hè. Wat hebben ze allemaal bij jou onderzocht? Heb jij ook een regelmatige cyclus?

Dankjewel Paula'tje, volgens mij heb je helemaal gelijk! Ik heb mezelf weer een beetje teveel naar beneden gepraat waardoor ik me nu nog rotter voel..
Maar goed dat besef ik me nu dus ga ik ermee stoppen. Ik denk wel dat ik oprecht iets moet veranderen in mijn leven en dat deze 'meltdown' daar wel een extra zetje voor geeft. 

Bij mij is idd alles goed zoals je hebt beschreven dus het zou in theorie echt wel moeten lukken.
Dat loslaten ben ik ook niet van hoor, gewoon vooral doen waar je je goed bij voelt en jezelf toestemming geven om ermee bezig te zijn. Je mag er vooral gewoon oké mee zijn wat je doet of voelt. 
@Samm klopt wat je zegt. Volgens mij moet ik idd even wat veranderen zodat het allemaal meer in balans komt. Het is nu wat overdreven allemaal.
@MarianneS idd als je cyclus regelmatig is dan zegt dat blijkbaar al heel veel. Mijne was wel een stukje korter na de twee vaccinaties en dat is nog niet terug naar hoe het was eigenlijk.

Terug
Bovenaan