Chronische vitamine B12 te kort en zwanger zijn

Beste allemaal,
Ik heb al een paar jaar een chronische vitamine B12 te kort! (prik 1x in 4 weken). Ik vraag me af of er meiden zij hier dit dit ook mee maken tijdens hun zwangerschap?
Ik vraag me af of het aantal prikken omhoog moet tijdens je zwangerschap (ben in mijn 5de week eerste zwangerschap) en ook heb ik gehoord dat niet alle prikken van elke fabrikanten even goed zijn voor je baby. Weten jullie hier meer van?
Liefs Marjolein

Hoi, 
Ik heb ook een chronisch b12 tekort, maar ik prik een beetje op gevoel. Ongeveer 1a2x per 1,5week.
Ik merk aan mijn lichaam dat ik tijdens de zwangerschap vaker moet prikken. Het zou dus goed kunnen dat jij dat ook moet. 
Over het merk kan ik je niet veel vertellen, er zijn indd merken die het best zijn tijdens de zwangerschap. Ik kreeg eerst Takeda via de b12 kliniek, maar ik bestel nu zelf in duitsland vanwege de kosten. 
Op fb is een b12 tekort groep waar ik veel informatie uit haal. Daar zou je evt even je vraag kunnen stellen mbt de merken injecties. 
Groetjes Leonie (19 weken zwanger) 

Ik had ook een tekort slik multivitamine compleet mama van davitamon heb laten prikken in september masr was nu goed masr ik mocht ook extra pillen slikken om dst wij bezig met zwanger worden dus dat slik ik nu extra het ziekenhuis vond dat ook goed dus misschien kun je dat erbij slikken of anders de huisarts vragen 

Hi!
Ik heb ook een chronisch b12 tekort, prik elke 3 weken. 
Heb al een dochter, die gewoon gezond ter wereld is gekomen met deze injecties en prikte in mijn zwangerschap ook 1x in de 3 weken. 

Ben zelf nu 7 weken zwanger, en prik nu ook weer. Vaak heb je na de eerste controle bij de verloskundige een bloedonderzoek met allerlei dingen vanuit de verloskundige. Ik heb bij de eerste zwangerschap aangegeven of ze ook mijn B12 kunnen checken. 
Bij mijn huisarts kan je volgens mij gewoon een bloedonderzoek aanvragen om te kijken hoe hoog je B12 is. 

En je verloskundige dit uiteraard wel melden natuurlijk :)

Ik heb de laatste tien weken van de zwangerschap elke week een injectie gekregen. Mijn b12 was voor de zwangerschap goed maar dipte ineens enorm,.. opgemaakt aan de celdeling van die kleine ?. 

Terug
Bovenaan