CIN 3 Lisexcisie en zwanger worden

<p>Hoi allemaal! </p><p>Ik lees al een tijdje mee maar nu ben ik een klein beetje van de kaart. Ik ben denk ik een beetje opzoek naar ervaringen en vooral positieve verhalen.</p><p>Gisteren na een tweede colposcopie en een slecht uitstrijkje (pap3a2) te horen gekregen dat ik een CIN 3 heb en ik een lisexcisie moet ondergaan. Partner en ik zijn al een tijdje bezig met zwanger worden en mogen een IUI traject starten. Verder geen cyclusproblemen en bij partner ook alles goed. Het was voor mij dus alleen wachten op de uitslag van de biopt en als alles goed was dus groen licht om zwanger te worden. Maar niet dus. Ik zit nu een beetje in zak en as. Niet alleen omdat ik bang ben dat ik ooit een keer baarmoederhalskanker kan ontwikkelen. Want de dysplasie was dus in een half jaar tijd van CIN 1/2 naar 3 gegaan. Maar ook dat de lis voor complicaties gaat zorgen en de kans op vroeggeboorte (die ik al heb) nog groter wordt. Gyneacoloog kan daar niet echt een duidelijk antwoord op geven want dat is gesoon lastig te zeggen, alleen dat het dus belangrijk is dat ik die lis laat doen. Wat ik dus ook ga doen. Maar het zit mij niet lekker dus. Naast dit heb ik ook nog een aantal andere vrij vervelende kwalen (dan wel niet levensbedreigend) waardoor ik mij op dit moment behoorlijk beperkt voel in mijn doen en laten, de CIN 3 uitslag kwam er dus nog eventjes bij  </p><p>Iemand tips? Ervaringen? </p>

Afgelopen april heb ik ook een lisexcisie gehad. wij waren toen ook al een paar jaar bezig en liepen dus ook in het ziekenhuis voor onze zwangerschapswens. 
ze adviseerde me toen om onze zwangerschapswens 6 maanden na de lis de laten wachten. echter heb ik na 2 maanden een hsg gedaan en toen gestart met gonal f en pregnyl injecties. was gelijk de eerste ronde na de lis zwanger!!
Inmiddels 34 week en alles gaat naar wens. heb alleen een extra baarmoederhals meting gehad ivm de kans op vroeggeboorte maar dat zag er goed uit en heb dus verder een normale zwangerschap! 
Hoop dat het allemaal voor jou ook voorspoedig verloopt. succes!

Dankjewel! Dat klinkt goed inderdaad! Ik heb de HSG al gehad 8 maanden geleden. Geen idee of ik die nog een keer mag (maar liever niet, vond deze niet zo prettig). In elk geval wel geruststellend! Hoe was het met de hormonen? Heb je veel last gehad van bijwerkingen? Ik mag ze ook pakken met IUI dan maar ook weer een beetje huiverig voor de bijwerkingen.....Is bij iedereen anders uiteraard....maar toch :)
Fijn dat je zwangerschap goed verloopt. Succes met de laatste loodjes ?. 

Die hsg vond ik inderdaad ook geen pretje!
De bijwerkingen van de injecties vond ik wel te doen. werd alleen moe na die tijd. en die pregnyl spuit vond ik geen prettige spuit. maar voor de rest viel het me allemaal mee!

Succes!

Terug
Bovenaan