Citytrip met bekkenpijn

<p>Hi!</p><p>Mijn man en ik wilden binnenkort een weekendje weg naar een leuke stad. Maar, nu realiseer ik me ineens dat ik niet zo goed weet hoe ik dit moet invullen daar aangezien ik snel last heb van m'n bekken en als ik een (kleine) wandeling heb gemaakt de dag erna bijna niet meer kan lopen of staan van de pijn. </p><p>Jullie tips / ideeen / ervaring?</p>

Wij hebben tijdens mijn zwangerschap ook zo'n (lang) weekendje weg gedaan. Ik had ook last van mijn bekken. Plan vooral niet te veel en zorg ervoor dat je voldoende rustpunten hebt. Wij deden het iedere voormiddag gewoon rustig aan in onze B&B. Rustig uitslapen, ontbijten en tegen de middag aan gingen we op pad. Dan deden we op het gemakje een wandeling of gingen we iets bezoeken. Van zodra ik aangaf dat het genoeg was geweest, terug naar de B&B zodat ik even kon liggen en rusten. 's Avonds gingen we dan enkel nog even buiten om iets te gaan eten en dan meteen weer terug om te liggen en te rusten. Mijn tip dus: stel je niet te veel voor van die citytrip ? en neem vooral je rust! Geniet vooral van de tijd die je samen doorbrengt. Je kan bijvoorbeeld wel een kleine stad kiezen en verblijf in het centrum boeken zodat je overal snel bent. Sowieso is een citytrip best pittig om te doen met bekkenpijn. Ik heb nadien nog enkele dagen nodig gehad thuis om weer wat op mijn positieven te komen dus hou daar misschien ook rekening mee. Eventueel een extra verlofdag inplannen om thuis nog even te bekomen en uit te rusten. Ik kreeg trouwens ook veel last van mijn bekken als ik langere tijd in de auto moest zitten. Ik weet niet hoe ver jullie van plan zijn om te gaan maar daar kan je ook best rekening mee houden als je met de auto ergens heen zij willen gaan 

Rolstoel meenemen? Ik heb geen ervaring met bekkenklachten, maar kon in mijn vorige zwangerschap al vroeg bijna niks meer vanwege teveel harde buiken. Wij hebben toen een rolstoel geregeld (is gewoon gratis via zo'n zorgwinkel() en toen kon ik de laatste maanden in elk geval nog langer dan 10 minuten naar buiten. Even wennen, maar vond het heerlijk!

Ik ben een paar weken terug met familie in een huisje in het groen geweest. Was toen 30 weken met behoorlijke bekkenpijn. Het verraste me echt hoe zwaar ik het vond. Sowieso heb ik mijn oudste van nog geen 2, en in zo'n ander huisje was dat toch veel achter haar aan lopen. 
Maar daarnaast, ik was van 2,5 uur wildpark echt helemaal kapot, strompelend naar de auto terug, ondanks de vele bankjes. En boswandelingetjes waren ipv de gebruikelijke 10 km eerder 500 meter en dan zitten en genieten van het groen zeg maar. Zelfs even inkopen doen in een supermarkt was voor mij al een hele inspanning waarna ik niet nog even wat anders kon doen. Ik heb het echt ervaren als: doe maar geen vakantie in het derde trimester meer, what was I thinking?? Al was het wel gezellig om met familie te zijn. Ik miste toch wat ik normaal gezien wel kan. 

Ik zou er eerlijk gezegd niet aan beginnen. Ik ben bekend met bekkenpijn en het is geen doen om dan door een stad te struinen. Ik denk dat het voornamelijk teleurstelling en verdriet vanwege je beperkingen met zich mee brengt. Het zou voor mij echt een nachtmerrie zijn, en ik ben gek op citytrips! Je zou je plannen kunnen omgooien en naar een leuk vakantiepark gaan ofzo? Center Parcs, huisje in de buurt van het centrum. Daar lekker eten, zwemmen enzo. Ik denk dat je daar veel meer van geniet dan door een stad lopen met pijn!

Wij hebben dat ook gedaan in mijn 1e zwangerschap. Ik had ook enorme bekkenklachten. We deden lekker rustig aan. Vooral door de stad met ov ipv lopen of fiets en veel terrasjes pakken, lekker uit eten, naar de film enzo kan gewoon.. ik was wel versleten savonds maar was t toch echt waard.. heb er van genoten! Maar wij waren wel gewoon in Nederland gebleven..

Is er nog iets dat je kunt doen tegen de klachten? Bijvoorbeeld een bekkenfysio of osteopaat. Bij zo'n weekend zou ik sowieso vooraf even langs de osteopaat gaan, dat helpt mij altijd best lang.

Terug
Bovenaan