claimen

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Het is heel lang geleden dat ik hier iets gepost heb, maar nu heb ik toch echt een vraag.
Mijn dochter (15 mnd) vind mensen erg leuk. Ze geniet van de aandacht en vind alles prima als we in een grote groep zijn. Maar zodra ik alleen met haar ben en even iets voor mezelf wil doen, hangt ze constant aan me. Dit is al een paar maanden zo. Ik negeer haar en zet haar bij haar speeltjes en soms zeg ik dat het nu genoeg is. Maar het helpt niet. Ze probeert het steeds weer. Ik wordt er een beetje gek van.

Nu zat ik te denken: kan dit komen doordat ze veiligheid zoekt? Ze gaat geestelijk heel snel in haar ontwikkeling, misschien kan ze het niet bijbenen en zoekt ze mijn veiligheid? Ik vind wel dat ze moet leren om alleen te spelen, dus zoek wel een oplossing.

Nou, ik hoop op tips en advies.

Groetjes, Emmy

hier hetzelfde , maar ik geef er gewoon aan toe  ga bij hem op de grond zitten en wacht tot hij zich weer alleen kan vermaken, het gekke is, bij mij dan, als ik niets doe maar gewoon sta of zit, kan hij zich wel vermaken maar als ik achter de computer ga of iets anders bewust ga doen, dan moet hij erbij, mischien omdat hij graag wil dat ik met hem bezig ben en als ik iets anders doe dan ben ik dus niet met hem bezig

Ja, dat gebeurt bij mij ook het meeste, als ik achter de computer zit en niet met haar bezig ben of als ik iets anders doe. Hoe lang duurt deze periode al bij jou?  En zou het ook veranderen? Ik zat ook te denken dat ze misschien tegen het lopen aan zit te hikken (kan ze bijna, maar durft niet zo goed) en daardoor een beetje gefrustreerd is ofzo.

Maud is nu 15 maanden en heeft deze fase wel heel erg gehad maar is nu juist minder aan het worden. Het werkt wel door eerst even samen met haar te spelen en dan pas iets anders te gaan doen.

Terug
Bovenaan