Mijn dochter Loïs is ondertussen alweer 15,5 maand. Een schat van een kind, maar ze vraagt erg veel aandacht. Ze kruipt bijna de hele tijd achter me aan als ze uit de box is, onderzoekt de hele huiskamer, trekt aan de planten en vindt haar speelgoed helemaal niet meer interessant. Ze komt steeds bij me om aandacht en ik heb hte gevoel dat ik niet veel kan doen als ze uit de box is. In de box heeft ze het na een korte periode echt wel gezien. Dan gaat ze huilen of nep-huilen... ik probeer daarin wel door te zetten, maar het is gewoon geen doen meer. ze vindt het gewoon niet meer leuk! Hebben jullie je kroost nog in de box? En hoe lang spelen ze dan?
Als ik uit beeld ben, begint ze heel hard te huilen totdat ze helemaal overstuur is. Ze kan gewoon niet alleen zijn. Heel erg lastig!
Het kind van mijn zus is net zo oud maar zo anders, lekker veel zelf spelen weinig huilen als ze in de box zit. Heeft dit gedrag dan ook met karakter te maken?
Als er andere kindjes zijn heb ik bijna geen kind aan haar, dan speelt ze gewoon mee, maar als ze alleen is wil ze al mijn aandacht. En dat kan gewoon niet de hele tijd.
Op het CB zeiden ze dat dit gedrag wel normaal is, en dat het een lastige periode is.
Maar hebben jullie tips hoe je het leefbaar maakt en dat ze wat meer zelf speelt???
Ben echt toe aan verhalen van 'lotgenoten', ik word er soms zo moe van!
Als ik uit beeld ben, begint ze heel hard te huilen totdat ze helemaal overstuur is. Ze kan gewoon niet alleen zijn. Heel erg lastig!
Het kind van mijn zus is net zo oud maar zo anders, lekker veel zelf spelen weinig huilen als ze in de box zit. Heeft dit gedrag dan ook met karakter te maken?
Als er andere kindjes zijn heb ik bijna geen kind aan haar, dan speelt ze gewoon mee, maar als ze alleen is wil ze al mijn aandacht. En dat kan gewoon niet de hele tijd.
Op het CB zeiden ze dat dit gedrag wel normaal is, en dat het een lastige periode is.
Maar hebben jullie tips hoe je het leefbaar maakt en dat ze wat meer zelf speelt???
Ben echt toe aan verhalen van 'lotgenoten', ik word er soms zo moe van!