Claimerige dochter, wie heeft tips?

Hallo allemaal!!

Tijd geleden dat ik hier geweest ben, alles goed met iedereen? Met ons gaat het wel, Eline is bijna 16 mnd, en is zo goed als hersteld van een 2e oorontsteking in 1 mnd tijd.

Ons probleem;
Mevrouw begint me steeds meer te claimen, ze is altijd al mama-gek geweest maar de laatste week is echt verschrikkelijk. Ze kan maar een paar minuten alleen spelen, dan komt ze weer bij me aan de broekspijp hangen. Negeer ik haar, dan kwakt ze voorover op de grond en gaat huilen. Als ik dit ook negeer, wordt ze helemaal hysterisch, huilen/krijsen etc. Dan troost ik haar (duurt vaak wel even!!). Wie heeft tips? Wordt er zoooo moe van! Als papa alleen met haar thuis is doet ze dit niet, en ook niet op het kdv. Wie heeft dit ook gehad en hoe is hier een eind aan gemaakt?

groeten, Alie

Hoi!

Helaas heb ik geen tips. Wat is dit herkenbaar wat je schrijft!!!!!!!
Het lijkt wel of t over mijn zoontje gaat! Billy is net 15mnd geweest en zit in dezelfde fase. Ook deze mama wordt er moe van.... En papa werkt.... Als hij er is dan is alles ok. Als ik geluk heb dan wil hij wel met z'n oudere broer van 3 spelen...
Ik ben 12wk zwanger dus ben nogal moe...
Binnenkort moet ik weer werken en gaan de kids naar de kdv. Billy voor t eerst.
Ik zeg steeds tegen mezelf HET IS EEN FASE. VOOR JE HET WEET IS IE GROOT....
Het helpt meestal wel...
Succes!!!!
groetjes,Priscilla

Onze dochter is ook 16mnd en vertoont dit gedrag ook met vlagen.... Ook ik ben zwanger (28wkn) en dit is dus erg zwaar, maar ik ben ook heel erg blij dat ze duidelijk laat merken dat ik belangrijk voor d'r ben en ze graag bij me wilt zijn!
Enige tip die ik je kan geven en die hier goed werkt is, op de momenten dat ze juist wel alleen speelt haar 'overdreven' te complimenteren met hoe lief ze speelt! Of dan juist even bij d'r te gaan zitten zodat ze weet dat mama blij is als ze lief speelt!
Juist de positieve dingen complimenteren dan vindt ze het vanzelf leuker om positieve aandacht te krijgen dan die 'negatieve' aandacht!
Het is echt een fase waarin ze kijken wat wel en wat geen 'gewenst gedrag' is.
Negeren zou ik zelf niet snel toepassen maar ik zou d'r juist proberen af te leiden om haar achteraf niet te hoeven troosten want dan heeft ze toch wat ze wilt..... jouw aandacht!
Succes met je kleine meisje!

Liefs L81

Terug
Bovenaan