Claimgedrag als er visite komt of ik op visite ga

<div class="forum-post-title" style="padding: 10px 1px 2px 10px; border-bottom-style: none; border-left-width: 0px; line-height: 29.25px; font-weight: bold; background-image: none; margin-left: 0px; font-family: Arial, sans-serif; -webkit-text-size-adjust: 100%;"><span style="font-size: 15px; caret-color: #000000; color: #000000;">Ik zou graag reacties willen hoe anderen dit aanpakken. Ik zit soms echt met mijn handen in het haar hoe ik dit gedrag soms</span><span style="font-size: 15px; caret-color: #000000; color: #000000;"><span style="color: #ea0001; font-size: small;"> </span></span><span style="color: #000000; font-size: 15px; caret-color: #000000;">moet aanpakken.... negeren? Proberen af te lijden? Of gewoon toelaten tot ze zelf gaat spelen?</span></div><div class="forum-post-content" style="caret-color: #000000; color: #000000; padding-top: 10px; margin-left: 0px; padding-left: 10px; font-family: Arial, sans-serif; font-size: 13px; -webkit-text-size-adjust: 100%;"><div class="field field-name-body field-type-text-with-summary field-label-hidden view-mode-full" style="margin-bottom: 15px;"><div class="field-items"><div class="field-item even"><p style="margin: 0px 10px 1.5em 0px; font-size: 15px; line-height: 1.5;">Mijn dochter van 2 jaar en 3 maanden moet altijd heel<br />erg wennen wanneer ik visite krijg of ik op visite ga. Beide keren moet ze veel wennen, en claimt ze mij heel erg. Ze gaat piepen, huilen, ik moet haar tillen en ze wil aandacht van mij.</p><p style="margin: 0px 10px 1.5em 0px; font-size: 15px; line-height: 1.5;">Nu heb ik zoiets van, ze voelt haar niet veilig dus bij mij zitten. Maar het is toch ook wel zo goed dat ze gaat speen? Kan ik beter het gedrag negeren? Ik vraag me soms echt af wat ik nu het beste kan doen...... of is dit echt zo’n fase dat vast weer overgaat? Ik hoop dat er meer ouders dit gedrag herkennen. En misschien tips hebben? Het maakt mij als moeder soms heel erg onzeker..... wat is nu het beste te doen?</p></div></div></div></div>
 
Ik laat hem altijd even bij mij op schoot zitten, zodat hij even wennen kan. Maar na 15 min vertel ik hem dat gmhet goed zo os en hij het best spannend mag vinden. Maar nu mag je weer lekker gaan spelen, mama is hier en blijft hier ook. Dan gaat hij vaak wel spelen en komt dan af en toe even terug lopen. 
 
Lastig want je wilt je dochter niet onveilig later voelen. Ik heb zelf nog geen kinderen, maar als ik naar mijn neefje kijk weet ik wel hoe ik het anders ga doen. 
Hij (7) is ook alleen maar gefocust op zijn ouders en kruipt echt weg als ze ergens op visite zijn. Als troost krijgt hij dan zijn I-pad en gaat hij in een hoekje zitten. Weinig sociaal. 
Ik kan me voorstellen dat je eerst even laat wennen en dan misschien op weg helpt met spelen zodat ze daarna zelf kan spelen. Maar er echt aan toegeven en veilig bij mama op schoot blijven zitten, zou ik niet te lang toe laten. 
 
Terug
Bovenaan