Claudine

Hoi Claudine

Weer iemand op de lijst erbij! Ik ben sinds vorige week erbij gekomen, en ik sta versteld hoen vaak er mensen actief zijn met berichtjes lezen en schrijven. Ik las dat jij 27 bent en vanaf jan. 2003 bezig. Ik ben ook 27 en vanaf dec. 2002 bezig. Wij hebben een aantal weken terug de stap naar het ziekenhuis gezet en ze zijn nu de tweede cyclus aan het volgen. Over twee weken gaan we op vakantie en dan verwacht ik ook m'n ongi. (hopelijk niet natuurlijk) Als ik toch weer ongi wordt gaan ze een kijkoperatie doen, dat is al afgesproken, dus dat is wachten op een oproep. Uit de onderzoeken en testen die ze tot nu toe hebben gedaan is niets schrikbarends naar voren gekomen, ik heb gewoon een ei-sprong, mijn mannetje is ook goed gezond, mijn baarmoederslijm is niet agressief ofzo maar ik heb nu toch een vaginale douche meegekregen om het allemaal nog wat zaadvriendelijker te maken. Nou maar hopen dat ze het goed naar hun zin zullen hebben en dat ze flink hard zullen zwemmen hihi... Wat betreft zwangeren om je heen.. ik ken het helemaal. Ook in mijn omgeving zijn er een aantal die zwanger of net bevallen zijn. Dat is inderdaad soms moeilijk. Maar als je ff je ding kwijt wilt is dit forum echt een uitkomst he en misschien vind je het een fijn idee dat wij allebei net zo oud zijn, net zo lang bezig, en net naar het ziekenhuis! Daar heb je echt goed aan gedaan, dat gaf ons ien ieder geval heel veel rust. Gewoon het idee dat er naar gekeken wordt. Nou maar hopen dat er niets verontrustends uitkomt!
Als er iets is weet je me te vinden!
Liefs Lill.

Hoi Lill,

Wat leuk dat je nog hebt gereageerd op mijn mailtje van gisteren. Het lijkt me inderdaad ontzettend leuk om elkaar op de hoogte te houden. Wel toevallig dat we allebei ongeveer even lang bezig zijn. Ik ben ook zo benieuwd of mijn huisarts ons doorstuurt a.s. woensdag. Ik denk het wel hoor, want ik zou niet weten waarom we nog langer zouden wachten. Heeft het bij jou lang geduurd voordat je terecht kon in het ziekenhuis en hoe verloopt zo'n eerst gesprek dan precies? Zo'n operatie lijkt me ook niet echt prettig. Is dit onder algehele narcose? Wij waren in ieder geval ook al wel opgelucht dat er met het sperma van mijn man niets aan de hand is. Misschien dat ze het in het ziekenhuis nog wel een keer controleren, maar bij de huisarts was het in ieder geval goed.
Ik hoop voor je dat de vakantie jullie goed zal doen, want ze zeggen wel vaak dat als je tot rust komt, dat het dan gebeurt. Hoor mij nou, ik ben de grootste paniekzaaier die er maar is. Het lukt mij ook bijna nooit om echt te ontspannen. Er is altijd wel iets waar ik me druk over maak. Daar kan het bij ons ook goed aan liggen.
Ik vind het in ieder geval gezellig om met jou hierover te babbelen, want we zitten tenslotte toch in hetzelfde schuitje. Hier op het forum kun je ook gewoon alles zeggen zonder dat je je daarvoor hoeft te schamen.
Ik ben ook echt super benieuwd naar de komende periode als ik naar het ziekenhuis mag. Wel eng allemaal. Ik kan ook niet zo goed tegen bloedprikken enzo, maar ja je moet er iets voor over hebben, hè?
Nou Lill, tot mails! We houden elkaar op de hoogte, meid.

Liefs Claudine

HALLOOOOO
Ben je er nog?
Ik zal even gelijk reageren op al je vragen (leren we elkaar wat beter kennen). Ik vertelde mijn huisarts gelijk dat ik al een aantal maanden ovulatietesten van de drogist deed, anders kun je eerst een paar maanden gaan temperaturen. De huisarts heeft me toen direct doorgestuurd naar een gyneceloog, maar er niet bij gezegd dat ik moest aan geven dat het om een kinderwens ging. Toen we in het ziekenhuis aankwamen mochten we blij zijn dat de fertiliteitsarts direct tijd voor ons maakten omdat het die dag toevallig rustig was, want anders hadden we een fspraak moeten maken voor een intake-gesprek en konden we pas eind augustus terecht! Dat intake gesprek viel wel mee want ik ben een open boek voor iedereen die me zou kunnen of willen helpen. De artsen van het fertiliteitsteam zijn echt heel aardig! en de mededeling dat een kijkoperatie de volgend stap zou zijn kwam ook niet als een donderslag bij heldere hemel, want je wordt goed geinformeerd hoor! Toch wel schrikken dat het inderdaad onder algehele narcose zal zijn.
Fijn dat het spulletje van je mannetje allemaal oke is.. en dat zullen ze inderdaad nog een heel aantal keren gaan controleren, ze kijken ook of zijn sperma goed beweeglijk is als het bij jouw baarmoederslijm wordt gebracht. Dus reken er wel op dat jullie regelmatig iets in moeten leveren, ook bloed prikken is er vaak bij. Alles went zullen we maar denken, en we weten waar we het voor doen he!
Hopelijk komen we met z'n drieen terug van vakantie! hoef ik ook niet voor die operatie... Paniekzaaien doen we allemaal. Zo tegen de tijd van m'n nod hoop ik bij elk pijntje of krampje dat het van de innestelling zal komen, maar tot op de dag van vandaag heb ik dat nog nooit mogen ervaren. Ben nog nooit zwanger geweest.
Ben blij dat je zo snel hebt gereageerd. Hopelijk tot snel!
oja.. ik beschik niet altijd over de laptop omdat m'n man die nodig heeft voor z'n werk 's avonds, maar als ik even een kansje zie dan ben ik er.
Veel liefs en tot mails, Lill.

Terug
Bovenaan