Clearblue digital

<p dir="ltr">Ik ben even in de war. Afgelopen vrijdag heb ik een CB digitale test gedaan en die gaf 1-2 weken aan. Ik heb vandaag nog een test gedaan en nu geeft die 3+ aan. Hoe kan dit? ? Volgens mn eigen berekening zou ik vandaag 4w+5 zijn. </p>

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Die test reageert op het HCG in je urine. Maar die marges zijn erg groot. Je HCG is waarschijnlijk in die paar dagen flink gestegen. Ik zou je niet vast pinnen op wat de test aangeeft maar voor nu je even eigen berekening aanhouden.
Uiteindelijk zal een termijnecho pas echt aangeven hoe lang je zwanger bent.

De cb rekent vanaf moment van bevruchting/innesteling omdat er dan pas hcg wordt aangemaakt en die cb digital meten hoeveel hcg je in je urine hebt. Wij rekenen vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie . Gemiddeld zit er 14 dagen tussen de eerste dag van je menstruatie en je eisprong maar omdat niet bij iedereen de cyclus even lang is en je soms later of eerder een eisprong hebt, zijn die 2 weken die wij berekenen eigenlijk een buffer. Ze zeggen wel dat je gemiddeld 40 weken zwanger bent maar eigenlijk zijn dit er maar gemiddeld 38. Die 2 weken krijg je dus eigenlijk cadeau

De clearblue rekent ook vanaf de bevruchting. Dus je moet bij de uitslag 2 weken optellen. Ik heb ook mijn eigen berekening aangehouden en daarna de termijnecho (die aangaf dat ik toch 2 dagen langer zwanger was dan gedacht)
Maar zwanger is zwanger. Dus gefeliciteerd en geniet er van !!! 

Ik weet dat allemaal. De eerste dag van mijn laatste menstruatie was 18 januari. Mijn NOD was afgelopen vrijdag 15 januari toen ik dus 1-2 testte. Er zitten 4 dagen tussen die test van 1-2 en de test van vandaag die 3+ aangeeft. 

KayP Maar dat klopt toch precies? De weken indicator rekent vanaf de bevruchting. Als de test 1-2 aangeeft tel je er 2 weken bij op (als je en regelmatige cyclus hebt van 28 dagen) dus dan zou je inderdaad 3-4 weken zwanger zijn. 

Terug
Bovenaan