Clearblue ovulatie testen

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik ben deze maand de paars CB ovulatie testen gaan gebruiken volgens mijn app zou ik morgen gaan ovuleren , nu ben ik al een paar dagen bezig met de ovulatie testen en normaal als mijn ovulatie morgen is zou die op zen minst gisteren al moeten hoge vruchtbaarheid gegeven moeten hebben maar staat nog steeds lage vruchtbaarheids kans , nu is vooral mijn vraag moet ik nu die ook volgen op gebied van het klussen zouden we toch beter dat schema ook volgen voor meer kans te hebben of beter de ovulatie testen blijven volgen? </p><p> </p>
 
Bij de paarse hoor ik dat vaker. Heb zelf 2 x de roze gebruikt en meteen zwanger. Zou het allebei beetje in de gaten houden. Je zou vandaag en morgen kunnen klussen en dan ondertussen testten en kijken wanneer die de vaste smiley aangeeft. Misschien ben je ook gewoon een x ietsje later
 
Ovulatietesten zijn vele malen betrouwbaarder dan een app/kalender. Laatste genoemde voorspelt namelijk je eisprong op basis van je eerdere cyclus en neemt dan een gemiddelde, maar houdt er geen rekening mee dat je elke cyclus om wat voor reden dan ook wel eens een vroege of late eisprong kan hebben. Ovulatietesten meten daadwerkelijk je hormoon dat aangeeft dat je eisprong eraan komt. Als je cyclus altijd regelmatig is, dan is de kans wel groot dat dit je vruchtbare week is en je ergens deze dagen je eisprong gaat vinden
 
Ik ben gestopt met de paarse CB. Bij mij liep die nooit gelijk met andere streepjes ovulatietesten (vraag me niet waarom ik twee ovulatietesten gebruikte :-S) en achteraf bleek de CB er helaas toch naast te zitten. Dat wil zeggen, mijn eisprong kwam vaak pas drie dagen na de stilstaande smiley, terwijl de streepjes testen wel een dag van te voren al positief waren. Het zal wel per persoon verschillend zijn, maar bij mij werkte die paarse dus niet optimaal..
 
Edit: zou je niet een goedkopere streepjestest (bijv. Van Kruidvat) ernaast kunnen gebruiken? Dan kun je kijken of er een verschil is? Ondertussen ook je lijf goed in de gaten houden op symptomen (vruchtbaar slijm). 
 
Volgens mijn app zou ik vandaag mijn ovulatie moeten hebben dus in principe zitten de testen er niet echt heel hard naast , vandaag heb ik was last van men onderrug en beetje gevoelige borsten af en toe een beetje buikpijn voor de rest valt het wel mee dus nu weet ik niet of deze nu betrouwbaar is of niet en ook voor al iets vroeger te testen voor zwangerschap weet ik nu ook niet vanaf wanneer ik nu moet tellen men app hierin volgen of de ovulatie testen 
 
Een app rekent natuurlijk op basis van je gemiddelden. Je lijf is de ene keer wat vroeger en de andere keer wat later. Mijn ervaring is om niet alleen uit te gaan van een test in combinatie met een app, maar het liefst twee testen naast elkaar te gebruiken, de app in m'n achterhoofd houden en ondertussen goed mijn lijf in de gaten houden. Maar goed, ik heb een wat neurotische aanleg ;-)
 
Terug
Bovenaan