ClearBlue ovulatietest

Ik gebruik ovulatietesten van Clearblue. Ze zijn prijzig maar ik vind ze het meest gebruikersvriendelijk.
Nu heb ik verhalen gehoord dat de ovulatietesten van Clearblue niet altijd kloppen. Het zou een smiley geven terwijl het helemaal niet je piek is…..herkent iemand dit?
En voor degenen die zwanger zijn geworden en de ovulatietesten van Clearblue hebben gebruikt; wanneer hebben jullie gemeenschap gehad? Is dat toen er een smiley verscheen of een dag voor de smiley? Ik heb zelf twee dagen een smiley, herkent iemand dit? En op welke van deze twee dagen hebben jullie gemeenschap gehad toen het raak was?
 
Zelf ook de clearblue testen gebruikt, wij hebben het gezellig gemaakt op de 1e dag van de smiley, daarna niet meer getest. Resultaat; direct zwanger. Inmiddels 32 weken zwanger.
 
Twee dagen een smiley is normaal. Binnen 48 uur na de smiley springt je ei. Zaadcellen blijven zijn 5 dagen in leven in jouw lichaam, het maakt dus niet zo heel veel uit of je op dag 1 of dag 2 van de smiley seks hebt. Voor de kwaliteit van het zaad is het beter om niet elke dag seks te hebben,  om de dag is beter. Ik heb de ovulatietesten een maand of 3 gebruikt om mijn cyclus te leren kennen. In die tijd niet zwanger geraakt. De cyclus erna was ik druk met verhuizen en weinig tijd voor mijn kinderwens en wat denk je? Juist toen was het raak. Ik heb in die week seks gehad 2 dagen voor de eisprong, op de dag van de eisprong en 3 dagen erna.
 
Dank jullie wel voor jullie reacties. Wij hebben gisteren laat in de middag sex gehad. Gisteren om 21:30 uur was de ovulatietest negatief. Vanochtend om 09:30 weer een test gedaan en die gaf een smiley aan. Dus we kunnen het vandaag of morgen weer gezellig maken toch? Wat is jullie advies?
 
Je hoeft niet meer verder te testen als je een smiley hebt. Ik heb het 2 dagen voor de smiley en op de dag van de smiley gedaan toen ik zwanger was.
En deze maand heb ik het alleen op de dag van de smiley gedaan (gisteren) en misschien vanavond nog een keer. Als je maar binnen 48 uur na de smiley sex hebt. Maar een aantal dagen ervoor kan je ook al zwanger worden. Dus om de paar dagen is prima.
 
Ooh en bij mij klopte ze altijd. 14 a 16 dagen na de smiley werd ik ongesteld of was ik zwanger.
Ik heb 1 keer gehad dat ik niet wist waar ik in mijn cyclus zat, dus een test gedaan en kreeg een smiley, toen voor de zekerheid nog een zwangerschapstest gedaan en die was ook positief (alsnog misgegaan) maar misschien dat dit kan gebeuren bij degene die zeggen dat het niet klopt? Ovulatietesten reageren ook op hcg.
 
@Lindamam, ook bij mij klopte het altijd. Maar nu ik verhalen heb gehoord van anderen dat het bij hun niet klopte, ben ik gaan twijfelen.
Gisteren en vandaag heb ik een smiley. Eergisteren en vandaag hebben we het gedaan. Ben benieuwd.
 
Terug
Bovenaan