Clearblue ovulatietesten

Hi allemaal
Ik heb de clearblue ovulatie testen gebruikt, de roze. Ik kreeg maandag een smiley dus dat betekend eisprong binnen 24 tot 48 uur.
De avond er voor voelde ik al aan mn lijf dat de eisprong eraan kwam en maandag voelde ik heel duidelijk ja hij is onderweg. Pijn misselijk opgeblazen enz. Na een aantal uren nam dit weer af en pas in dr avond voelde ik me weer beetje mens. Dit heb ik vaker gehad tijdens mn eisprong dus klopt helemaal met de smiley van die ochtend. Super dus want (gevoeld en getest).

Nu had ik de dag erna, dinsdag weer een leeg rondje dus geen smiley meer.
Dat betekend dat mn eisprong dus geweest is de dag er voor... CB omschrijft dat ze 2 vruchtbare dagen weergeven namelijk en ik had er maar 1... (ik test 1x pdag). Meer mensen die maar 1x een smiley kregen?

Want vraag me dus af (sorry voor het lange verhaal) kan ik er vanuit gaan dat mn eisprong dan echt maandag was en dinsdag dus al gesprongen was??

We hebben het afgelopen week vaak gezellig gemaakt en maandag dus ook nog maar tis meer dat ik me dit af vraag, als het niet is gelukt deze maand hoe pak ik het dan volgende maand aan of zit ik gewoon op t goede spoor zo...

Liefs van mij!

Hallo LiefsVan,

Ik heb in de maanden september, oktober en november ook de ClearBlue ovulatietesten gebruikt (ivm opsporen cyclus na verwijderen spiraaltje) en vervolgens altijd op de verwachte datum stipt een smiley, soms één dag, soms twee, altijd 's avonds gemeten. In december dacht ik precies weer te weten waar ik aan toe was, nog wel gemeten, maar al besloten dat ik in het nieuwe jaar geen ovulatietesten meer zou gebruiken. Maar toen in december met de testen niks gevonden, maar wel zelf gevoeld, erg verwarrend. Nu (volgens berekening) 7 weken zwanger.. :) Spannend!

Ik heb voor me 2e ook ovulatietest gebruikt en was de 1e maand ook gelijk zwanger. 1 avond smiley. Geklust. Volgende avond ook een smiley maar verder niet meer geklust. Wij hebben dus alleen de avond van de 1e smiley geklust dus als jij al meerdere keren geklust heb denk ik dat het wel goed zit. Ff afwachten dus

Thanx voor jullie ervaring!
Goed om te weten dat @gebruiker ook wel eens 1x een smiley had.
Spannend nu 7 weken zwanger!! Voel je je oke?

Ik ga nu ook voor mn 2e maar na stoppen met bv heb ik nog geen hele constante cyclus dus daarom rondje ovu testen gedaan. Als t niet raak is gebruik ik.ze volgende maand weer om een beetje grip te krijgen op mn cyclus. Deze maand lijkt iedergeval 3e maand op rij het zelfde de verlopen. Dit is pas ronde 2 dat we het echt doelgericht proberen. Spannend zit nu op t wachtbankje....

Wij waren een aantal maanden bezig met klussen met hulp van de ovulatietesten. Nu kreeg ik de tip van de huisarts om een week voor je ovulatie al om de dag te klussen en dit te doen tm je ovulatie. Ze gaf al reden, zo zit er altijd sperma op het moment dat er echt een eitje is. Dit gedaan en meteen daarna zwanger. Voor mij de gouden tip.

Dit hebben wij ook gedaan @gebruiker... dus ik ben benieuwd of het geluk ons deze ronde gegeven is. En anders gaan we een ronde verder, verdrietig jammer maar we proberen t nog niet zo lang voor een tweede. Bij de eerste was ik in 1 ronde gelijk zwanger dus dat schept toch een beetje verwachtingen...

Hallo Liefsvan,

Het gaat goed met de zwangerschap, lief dat je het vraagt :) heb bijzonder weinig kwaaltjes tot nu toe gelukkig. Volgende week eerste echo, ben benieuwd. Het klinkt alsof je je kansen iig goed hebt benut, nog een paar weekjes afwachten! Hier duurde het bij mijn eerste zwangerschap van mijn zoontje 3 rondes en deze keer was het na 5 maanden/rondes raak. Best snel, had verwacht dat het wat langer ging duren ivm hogere leeftijd (37). Succes in ieder geval!

Terug
Bovenaan