Clearblue test ineens poisitief

<p>Hallo lieve forumleden,<br />Allereerst voor iedereen de beste wensen en dat het maar een mooi liefdevol jaar mag worden.<br /><br />Ik heb een situatie en weet niet zo goed wat ik ermee moet dus ik schrijf het hier even van me af.<br /><br />Mijn vriend en ik hebben samen besloten dat we de natuur haar gang laten gaan en dat als ik zwager zou worden dat het meer dan welkom is, als het niet zou gebeuren dan hebben we daar ook vrede mee. Ik heb enige tijd geleden te horen gekregen dat het lastig zou kunnen zijn kinderen te krijgen omdat ik last heb van vervroegde overgangsklachten. Dat gezegd hebbende heb ik al een week of 2 bijna 3 ineens ontzettende vreetkicks, ben vermoeid en soms misselijk en wat steken in de onderbuik. Ik ben nog niet ongesteld geworden terwijl ik dat de laatste 3 maanden wel normaal geweest ben rond dezelfde periode.<br /><br />We hebben een test gedaan niet met de eerste urine van de dag een kleine week geleden, die was negatief.<br /><br />Gisteren hebben we een test gedaan die meteen een minstreep liet zien dus we dachten ook negatief.<br /><br />Mijn vriend heeft de test weggelegd en we zijn verder gegaan met de dag. Nu belt hij me net dat er een plus te zie is, overduidelijk. Hij heeft met de huisartsenpost gebeld en die zeggen dat het kan zijn dat Hcg vervliegt en dat een + dus na verloop van tijd een - kan worden maar dat het zeker niet kan zijn dat er ineens een + komt als er eerst alleen een - stond omdat dit alleen zou gebeuren als het Hcg hormoon in de urine zit.<br /><br />Wie weet hier iets meer over.<br />Ik ga morgenochtend een nieuwe digitale test doen maar ben best wel nerveus nu hoe dit zou kunnen vooropgesteld dat als het zo is ik heel erg blij ben en mijn vriend ook....maar ergens een beetje bang dat het door de hormoonschommelingen is door vervroegde overgang dat het misschien toch vals positief is maar lees overal dat het bijna niet kan.<br /><br />We gebruikte de normale clearblue test die naast de controlestreep en + of - laat zien.<br /><br />Hoop van jullie te horen.</p>
 
Hoihoi,

Ik zeg niet dat het niet mogelijk is. Wel zeg ik dat je beste niet een test bekijkt na de reactie tijd die op het doosje staat want door het opdrogen van de test stof:in dit geval urine: kan er een valse positief onstaan in reactie met zuurstof enz. (Zelfde als nu die zelftesten voor coriena’ zeggen tijdsraam te volgen van binnen 15-30 min niet daarbuiten) in het Engels kun je dit googlen onder evaporation line pregnancy test. Maar goed, wie weet ben je zo pril…over een weekje nog eens testen is het beste. Hopelijk gaat het anders wel snel bij jullie, als echt blijkt dat het iets moeizamer gaat vanwege je klachten dan kun je wel je ovulaties gaan opmeten zodat jullie wat gefixter kunnen klussen. Succes ?
 
Het is waarschijnlijk een indrooglijn. Van internet: Sommige merken zwangerschapstesten geven een licht 2e streepje op de zwangerschapstest, zodra de urine enkele dagen is opgedroogd. Dit kan voorkomen ondanks dat je niet zwanger bent. Indrooglijntjes kunnen na 1 of 2 dagen verschijnen. Je kunt daardoor het idee krijgen dat je toch zwanger bent door deze indrooglijntjes.
 
Volgens mij is het andersom en kan een min nog wel een plus worden, maar een plus geen min meer.
Meteen een min kan nog een plus worden (binnen de afleestijd). Na afleestijd is zo'n test in principe niet meer geldig. Een plus zou een plus moeten blijven. Hcg kan vervliegen (als je urine lang in een potje laat staan bijvoorbeeld en dan pas test). Maar hcg in een test heeft gereageerd met een receptor en kan daaruit niet zomaar meer loskomen, een positief resultaat blijft in principe wekenlang zichtbaar. Ik heb zelfs nog positieve testen liggen van mijn eerdere zwangerschappen, die zijn allemaal (jaren later) nog steeds duidelijk positief.
Echter kan het dus ook dat (nadat de afleestijd verstreken is) een test door indroogeffecten toch positief lijkt, dat wordt ook wel een indrooglijntje genoemd. Meestal is die niet knal-overduidelijk en vaak ook niet dezelfde kleur als de controlelijn (als in: is de controlelijn blauw, dan kan de testlijn best lichter of donkerder blauw zijn bij een positief resultaat, maar niet ineens roze of gelig of grijzig ofzo). Een indrooglijntje kan vaak na enige tijd na het testen al ontstaan, een half uur kan al genoeg zijn hiervoor al duurt het vaak langer, maar sowieso ruim buiten de afleestijd die op de verpakking staat. 

Om erachter te komen of dit een indrooglijntje is of toch een positieve test, zou ik gewoon nog een keer een test doen en daar binnen 5-10 minuten (of wat de bijsluiter ook zegt dat de afleestijd is) nog een keer naar kijken. Als die tweede lijn binnen die tijd ontstaat is het wel positief.
 
Ik heb bij een kruidvattest ook iets soortgelijks meegemaakt. Ik dacht een heel licht plusje te zien, toen ik s avonds thuiskwam van werk was het een overduidelijke plus. Inmiddels een dochtertje van 2 maanden, in mijn geval dus zeker niet vals positief ;)
Voor de zekerheid gewoon nog een test (of 3) doen, dan weet je het zeker!
 
ik denk dat je gewoon zwanger bent dit is overduidelijk een positieve test.. maar inderdaad omdat het neit direct zichtbaar is twijfelachtig heb je al een nieuwe test gedaan?
 
Terug
Bovenaan