Clearblue test klopt niet helemaal?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik heb weer een vraag. 7 september had ik een test gedaan en die was negatief, toen heb ik 28 september weer een test gedaan en die was positief met 3+. Volgens de beschrijving zou je dan ongeveer 5 weken zwanger moeten zijn.</p><p>Toen heb ik gebeld naar de verloskundige en mocht ik deze week eindelijk langskomen. Nu was het toch nog lastig te zien, maar ze denkt dat ik nu 6 weken zwanger ben en dat zag er verder ook goed uit. Nu moet ik volgende week terugkomen omdat ze dan het hartje pas kunnen zien kloppen want dat kan pas na 7 weken.</p><p>Maar ik heb er een heel vreemd gevoel bij. Dan klopte die Clearblue test toch al niet? Heeft iemand dit ook wel eens gehad? Ik ben zo bang dat ze volgende week gaat zeggen dat het niet goed zit..</p>

Wat ik denk is dat je tussen de eerste en tweede test zwanger bent geworden. Of dat er bij de eerste nog te weinig hcg in je urine zat. Ik heb namelijk hetzelfde gehad. Zelfs de bloedtest was negatief en drie weken later positief ook 3+ en toen klopte het hartje met 6+4 heel duidelijk. Was wel bijzonder dat het zo vroeg zo goed te zien was. Dus ik zou hoop houden!

Hoi Madelief, 
Het lastige van een Clear Blue test is dat het meet op basis van hoeveelheid hcg in je urine. De duur van de CB test die je dan ziet, is puur en alleen op basis van de gemiddelde aanmaak hcg van de vrouw. Echter, bij iedere vrouw is dit anders. Daarom kan de een al 3 dagen voor NOD positief testen, terwijl een andere vrouw pas 3 dagen na NOD positief test ivm lagere hcg aanmaak. Dit zegt echt helemaal niks over de zwangerschap an sich. Het gaat er namelijk niet om HOEVEEL hcg je hebt/ aanmaakt, maar of je voldoende verdubbelt. Hoogstwaarschijnlijk heb jij dus een hoge waarde aan hcg in je urine zitten, hoger dan een gemiddelde vrouw voor dat termijn. Dan geeft CB weliswaar 3+ wat idd neerkomt op 5 weken want die 2 weken krijg je kado, maar je kan net zo goed 4 weken zijn en tja, dan zie je gewoon echt nog te weinig op een echo. 
Die testen zeggen dus echt helemaal niks wat dat betreft. Gewoon terugrekenen laatste dag ongesteld is het beste en vooral nu GENIETEN want 1 ding is zeker, je bent zwanger! Dus gefeliciteerd! Heel veel plezier en succes bij de volgende afspraak van de verloskundige. 

Hoi Madelief, dat was 2 weken later. Omdat ze niet wisten hoever ik was. Overigens de verloskundige gaf aan dat de clear blue test vrij duidelijk zijn.

Helaas toch slecht nieuws. Het kindje is de afgelopen week niet gegroeid en het hartje klopt niet. Ik had niet verwacht dat ik er zo verdrietig van zou zijn... wat is dit balen zeg...

Terug
Bovenaan