Clearblue zwangerschapstest

Hallo allemaal, ik heb gister eindelijk positief mogen testen. (25 Dec begonnen met zwanger raken, elke maand duurde zo lang.)

Een week last van krampen gehad en misselijk en de menstruatie bleef telkens uit, zodoende eerst een kruidvat test gebruikt en daarna de Clearblue test. Bij mij stond er Zwanger, 2-3 weken.

Alleen heb ik ergens op het internet gelezen dat 2-3 weken van die test gelijk staat aan 4-5 weken. Weet iemand hier misschien meer van? Heel graag hoor ik reactie.

<p style="text-align: center;">Volgens mij heb ik dat ook eens ergens gelezen. Heb je de bijsluiter nog? Anders staat het vast wel op de site van clearblue?

Hoi,

dat klopt inderdaad hoor. In feite heeft de bevruchting nog maar 2 tot 3 weken geleden plaatsgevonden en de hoeveelheid hcg-hormoon die daarbij hoort meet de clearblue.

De meeste mensen weten echter niet zeker wanneer hun ovulatie was (precieze dag) en dus ook niet op welk moment de bevruchting heeft plaatsgevonden.

Om het voor de vk makkelijker te maken om te kunnen zeggen wanneer je uitgerekend bent wordt de zwangerschap gerekend vanaf de eerste dag dat je voor het laatst ongesteld was. Dit is +/- 2 weken voor de bevruchting dus vandaar dat je twee weken cadeau krijgt.

Terug
Bovenaan